Bij
In haar functie als duurzaamheidsmanager buigt Bea Perez zich over thema’s zoals watermanagement, maar haar maatschappelijke bewogenheid gaat verder dan de ‘p’ van planet. Samen met een wereldwijd netwerk van stakeholders en partners van
Waarom vindt u het cruciaal dat we op een goede manier rond diversiteit werken?
Bea Perez: “Coca-Cola kan een kweekvijver voor vrouwelijk talent zijn. Daarom doe ik mijn best om de discussie over vrouwen aan de top te bevorderen. In 2007 was ik één van de oprichters van de Women’s Leadership Council van The
“Coca-Cola kan een kweekvijver voor vrouwelijk talent zijn. Daarom doe ik mijn best om de discussie over vrouwen aan de top te bevorderen."
U bent zelf moeder van twee kinderen. Hoe integreert u die ervaring in uw werk rond diversiteit?
Bea Perez: “Er is geen rechte lijn naar succes, vind ik. We hebben misschien een plan om succesvol te worden in ons leven. Maar je kan dat plan ook aanpassen. Het is geen schande om een stap terug te doen of een zijweg in te slaan. Daarmee kan je waardevolle ervaringen opdoen die je weer een stap verder helpen. We doen soms niet alleen een stap terug, we kunnen ook vallen. Dat overkomt zelfs de meest succesvolle mensen. Alleen zo kun je leren en groeien. Het belangrijkste is hoe je met zulke uitdagingen omgaat en wat je van zo’n situatie maakt. Wat je je later kunt herinneren, is hoe je opkrabbelde en verder ging. Als kind hebben we ook met vallen en opstaan leren lopen. Dit geldt ook voor vrouwen, op elk niveau, bij
Hoe kunnen vrouwen volgens u het best met die uitdagingen omgaan?
Bea Perez: “Ik moedig alle vrouwen aan om, in welke stadium van hun loopbaan zij zich ook bevinden, hun ideeën en inzichten te delen. Stimuleer positieve veranderingen en wees bereid om hard te werken en resultaten te leveren wanneer jouw idee omarmd wordt.”
Meer op Journey
-
‘Koop geen
Coca-Cola … als je ons niet helpt recycleren’, de groteCoca-Cola zomercampagne van 2019 - “Dankzij mijn job heb ik een schitterende vrouw leren kennen die mijn wereld op zijn kop gezet heeft”
-
Together is Beautiful:
Coca-Cola gebruikt het grootste Amerikaanse sportevenement in zijn reclame en thuisstad Atlanta voor een ode aan eenheid en diversiteit -
De CEO van
Coca-Cola in Davos: inzameling en recycling zijn essentieel voor de circulaire kunststofeconomie -
7 mooie momenten op
Coca-Cola Journey in 2018
Op Social