Het Sprite gamma zit binnenkort in een gloednieuw jasje. Het merk krijgt niet alleen een nieuwe en frisse look, maar biedt ook twee nieuwe verpakkingsgroottes aan: de mini can van 150 ml en de slim can van 250 ml.

Sprite zet zijn verfrissende en natuurlijke citroen- en limoenaroma’s in de kijker door het te integreren in alle Sprite-verpakkingen. Daarnaast kiest het merk voor een lichtgroene kleur om de verfrissende en natuurlijke eigenschappen van Sprite nog meer in de verf te zetten.

Heldere communicatie

De klassieke Sprite heet voortaan Sprite Lemon Lime en Sprite Zero wordt Sprite Lemon Lime No Sugar, nog steeds herkenbaar aan  de zilveren kleur. “We willen zo helder mogelijk communiceren en stappen daarom af van de term zero. Met de benaming Sprite Lemon Lime No Sugar moet het voortaan nog duidelijker zijn dat er geen suiker zit in deze Sprite variant”, vertelt Laurence Gydé, Junior Brand Manager Sprite bij Coca-Cola Services.

Nieuwe verpakkingsgroottes

Naast de nieuwe look & feel van Sprite, introduceert Sprite naar analogie met Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Fanta het miniblikje van 150 ml. Daarnaast zullen de Sprite Lemon Lime en de Sprite Lemon Lime No Sugar ook verkrijgbaar zijn in een slim can van 250 ml. “Consumenten zijn steeds meer op zoek naar drankjes in kleinere verpakkingen. Met de slim can willen we niet alleen inspelen op de behoefte van de consument, maar het drankje ook een trendy en elegant karakter geven”, zegt Laurence Gydé, Junior Brand Manager Sprite bij Coca-Cola Services.

Suikerreductie

Naast andere dranken in onze portfolio, speelt ook Sprite een belangrijke rol in het bereiken van onze doelstelling om de hoeveelheid suiker in onze dranken met 10% te verminderen tussen 2015 en 2020. De formule van Sprite Lemon Lime blijft ongewijzigd. In Sprite Lemon Lime wordt sinds 2013 zoetstof uit stevia gebruikt terwijl Sprite Lemon Lime No Sugar geen suiker bevat. 

Binnenkort vinden proefacties plaats om consumenten kennis te laten maken met de nieuwe look & feel van Sprite.