We hebben ambitieuze doelstellingen op het gebied van inzameling en recycling van onze verpakkingen. Zo willen we tegen 2025 al onze verpakkingen terug krijgen en ook meer gerecycleerd materiaal in onze verpakkingen verwerken. Om dit te bereiken zetten we meer en meer de kracht van onze merken in.

Recyleren? Wij Belgen zijn er thuis super goed in, maar we kunnen beter, zeker op verplaatsing. En onze recyclage-verpakkingen dienen als geheugensteuntje om die lege verpakking zeker in de pmd-zak te gooien. Wat hebben we in petto?

Please Recycle Me
Please Recycle Me

I am 100% recyclable
I am 100% recyclable

Drink Recycle Repeat
Drink Recycle Repeat

Recyclage als hoofdonderwerp

Naast de recyclageboodschappen op onze verpakkingen kunnen festivalgangers deze zomer op de Coca-Cola festivalstand het recyclingproces van een lege drankverpakking in 5 activiteiten beleven. “Festivals zijn een belangrijke locatie om als merk met tieners en jongvolwassenen in contact te komen. Met onze recycling festivalstand brengen we het belang van recyclage, verfrissing en toffe momenten samen”, vertelt Jolien Schelstraete, Senior Brand Manager van Coca-Cola.

Voor de festivals creëerden influencers Miette en Tellement Lui elk een riksha, een fiets gemaakt uit gerecycleerd Coca-Cola materiaal.


Steeds meer suikervrij

Naast de aandacht voor verpakkingen zijn we in dit bedrijf ook bezig om suiker uit onze producten te halen. Daarom zetten we in onze marketing steeds meer in op suikervrij. Niet voor niets gaat de campagne met Mr. Hendricks over Coca-Cola zero sugar. Maar ook in alle andere media, op festivals, in promotie in de winkels, online - gaat het steeds meer over zero producten.