Coca-Cola ™ introduceert nieuw design voor haar verpakkingen

De verpakkingen van Coca-Cola krijgen een nieuw design, waarbij de kleur rood een nog prominentere rol inneemt. De verpakkingen van Coca-Cola original taste en Coca-Cola zero sugar zullen meer op elkaar lijken, een stap die past binnen de één-merk-strategie van Coca-Cola.

Originele Coca-Cola smaak, met of zonder suiker

Met deze verandering willen we het nog duidelijker maken dat Coca-Cola één merk is, met de gekende unieke en authentieke smaak, met of zonder suiker. Hiermee geven we de consument expliciet de keuze en hopen zo nog meer mensen te overtuigen om de suikervrije Coca-Cola, “Coca-Cola zero sugar”, te gaan drinken.

Vanaf januari 2019 krijgen alle flessen en blikjes van beide varianten het nieuwe design. De rode schijf die nu bij Coca-Cola zero sugar hoort, verdwijnt. Het blikje wordt volledig rood met een zwarte bies aan de bovenkant. Ook de vormgeving van de klassieke Coca-Cola wordt lichtjes aangepast: zo staat de belettering voortaan aan de bovenrand. Op alle plastic flesjes en blikken wordt nu ook duidelijk vermeld dat deze recycleerbaar zijn, met achteraan ook een link naar een website met meer informatie hierover.

De veranderingen in de verpakking zijn in lijn met de strategie van het bedrijf om de verkoop van haar suikervrije dranken, waaronder Coca-Cola zero sugar, te stimuleren. In 2016 veranderden we Coca-Cola zero naar zero sugar, met een vernieuwde smaak die nog dichter bij de originele Coca-Cola ligt. “Met deze verpakkingsverandering willen we het gevoel van de klassieke, vertrouwde Coca-Cola nog meer linken aan zijn suikervrije tegenhanger. Met als boodschap: 'kies voor de originele Coca-Cola-smaak, met of zonder suiker'. Coca-COla is de snelst groeiende suikervrije cola in de Belgische retail.  

Marketingcampagne

Het nieuwe design past binnen een breder activatieplan waarin keuze wordt uitgespeeld, deze wordt ondersteund door een marketingcampagne met o.a. een digitaal luik, merkactivatie en een nieuwe TV commercial “One way or another”, ontdek ‘m alvast hier: