Om festivalbezoekers te stimuleren om meer flesjes in te leveren, zetten we deze zomer ons geheime wapen in: de riksja. Omgevormd tot Re-cycle werkt het sympathieke voertuig als een magneet op de festivalgangers.

Dat onze Re-cycles in de smaak vallen, blijkt alvast uit de cijfers die we meebrachten van Rock Werchter en Dour. De twee riksja’s vervoerden in totaal 2.155 bezoekers (dat is een gemiddelde van 41 per uur) en zamelden op die manier meer dan 1.600 petflessen in. Maar het bleef niet bij het inzamelen alleen. Onderweg van punt A naar punt B deden de bestuurders hun duit in het zakje, want ze spraken met hun passagiers over het belang van recyclage en over het engagement van Coca-Cola.

Bovendien bezorgden de socialmediagenieke Re-cycles het thema recyclage heel wat extra aandacht. Sowieso vielen de riksja’s al rijdend meteen sterk op tussen de vele wandelende muziekliefhebbers rond de festivalingang en de campings. Dat zorgde voor veel foto’s die bovendien het knappe design van de voertuigen waardeerden.

Met steun van de influencers

Dat design kwam er na samenwerking met twee influencers die hun personal touch mochten toevoegen. Een van hen was influencer Miette die vertelt dat het voor haar niet zo heel moeilijk was om een leuk idee te vinden: "Mijn inspiratie kwam gewoon vanzelf. Ik haal die bijna altijd uit mijn reizen. Dat was ook zo bij het ontwerpen van deze riksja. We maakten gebruik van materialen als Coca-Cola flesjes, flessendoppen en flessenopslagtanks . Voor mij was dit een hele leuke en creatieve ervaring!"