Ga mee met één van onze promoteams en ontdek hoe zij omgaan met duurzaamheid

Het is een veel voorkomende vraag bij onze consumentendienst: ‘zijn er vacatures bij het Coca-Cola promoteam?’. Veel studenten willen namelijk deel uitmaken van de dynamische teams die onze drankjes promoten. Denk bijvoorbeeld aan de ‘elfjes’ die de Kerstman vergezellen bij onze kersttruck of de mensen die festivalgangers doorheen onze leuke recyclagestand loodsen op de zomerfestivals.

Duurzaamheid centraal, ook bij onze promoteams

Promo’s vormen een belangrijk onderdeel van onze marketing. Het laat ons toe om onze boodschappen, zoals het belang van recyclage, rechtstreeks aan de consument door te geven of hen te laten proeven van een nieuw drankje. De jongeren die deel uitmaken van deze promoteams vormen dus een belangrijke schakel tussen Coca-Cola en de consument en moeten onze waarden en normen ook ten volle uitdragen.

Eén van de centrale aandachtspunten van Coca-Cola is natuurlijk duurzaamheid en in het bijzonder de circulaire economie voor verpakkingen. Ook bij een promotieactie van onze producten hechten we het hoogste belang aan het opruimen van de locatie en het sorteren van het afval. Zo is een actie pas geslaagd bij twee criteria: mensen hebben ons nieuwe product geproefd en goed bevonden en… we hebben alles weer achtergelaten zoals we het gevonden hebben.

Bekijk hoe het er aan toe gaat bij een Fuze Tea promoteam in dit filmpje:


Fuze Tea in flesje van 100% gerecycleerd plastic

Fuze Tea en duurzaamheid gaan hand in hand. Vanaf begin 2020 zijn alle Fuze Tea flesjes gemaakt uit 100% gerecycleerd plastic*. Hiermee besparen we jaarlijks maar liefst 725.000 kilo nieuw plastic en is er 40% minder Co²-uitstoot. Fuze Tea vervoegt daarbij Chaudfontaine dat reeds uit dit duurzaam materiaal gemaakt is en de Honestflesjes die in 2020 uit rpet gemaakt zullen worden.

*Met uitzondering van de dop en het etiket

Hier lees je meer over rpet.

Hier lees je meer over hoe je kan solliciteren voor een plek in onze promoteams.