Coca-Cola Italië haalde alles uit de kast om de #LoveIsLove boodschap uit te dragen op de Milan Pride in 2018. Het nodigde wereldwijd iedereen uit om mee te schrijven aan ‘s werelds langste lovestory …

De vroegere Gay Pride Parade is omgedoopt tot Milan Pride en focust nu op diversiteit in de ruimste zin van het woord, met name diversiteit op het vlak van afkomst, invaliditeit en seksuele geaardheid. 

#LoveIsLove

Als officiële sponsor van de Milan Pride nodigde Coca-Cola Italië alle feestgangers uit om hun ervaringen samen te brengen door foto’s en video’s van zichzelf op het evenement te delen met de hashtag #LoveIsLove.

250.000 personen stapten mee op

Terwijl er volop werd gefeest in de Milan Pride van 2018, ging de #LoveIsLove-boodschap de hele wereld rond. In Milaan alleen waren er 250.000 deelnemers die van het Piazza Duca D'Aosta naar de Porta Venezia stapten.

Pride of Milan
Meer dan 250.000 personen kwamen samen om te vieren.

Instagram Stories of love

Terwijl de boodschap #LoveIsLove de sociale media rondging, lanceerde Coca-Cola de uitdaging om er de langste lovestory ter wereld van te maken.

Dat nieuws verspreide zich als een lopend vuurtje. In geen tijd gebruikten ook Pride-deelnemers van Veneto, Calabrië en Sicilië tot de Verenigde Staten, Mexico, Iran en Canada de hashtag #LoveIsLove om hun eigen Instagram-stories te maken en Coca-Cola Italië zijn doel te helpen bereiken.

In het kader van dit grootse evenement creëerde Coca-Cola Italië ook een gelimiteerde editie van meer dan 40.000 blikjes om de boodschap te verspreiden. Op de blikjes werd het iconische logo van Coca-Cola vervangen door het woord Love. Op het nieuwe logo prijkte ook een hart in de regenboogkleuren.

Meer dan 250.000 personen kwamen samen om te vieren.

Kom alles te weten over de Love-blikjes.

“Met de Love-blikjes konden we ons bekende Coca-Cola-logo inzetten om een simpele, maar krachtige boodschap van gelijkheid uit te dragen.
— Annalisa Fabbri, Marketing Director Coca-Cola Italië 

Uw browser ondersteunt de videotag niet.

Terwijl de feestgangers genoten van de gelimiteerde Coca-Cola-editie, werden ze uitgenodigd om op de foto te gaan met een muur van Love-blikjes op de achtergrond. Er werden honderden foto’s genomen en gedeeld en meer dan 1500 story’s geüpload op Instagram, goed voor meer dan 222 miljoen potentiële weergaven.

“Gelijkheid en diversiteit zijn erg bepalend voor de identiteit van ons merk en ons bedrijf”, zegt Annalisa Fabbri, Marketing Director Coca-Cola Italië. “Coca-Cola is een merk voor alle mensen, in hun enorme veelzijdigheid. Met de Love-blikjes konden we ons bekende logo inzetten om een eenvoudige, maar krachtige boodschap van gelijkheid uit te dragen.”

Pride of Milan
Mensen lieten zich inspireren door de campagne en droegen T-shirts met het ‘Love’-logo op.