Jongeren houden van de natuur en beseffen dat het belangrijk is om het milieu te respecteren, maar weten er zeer weinig over. Dat leert een onderzoek van ons mineraalwatermerk Chaudfontaine. Hoog tijd om daarbij te helpen, dachten we. Daarom organiseren we vanaf 19 april een rondreizende tentoonstelling in Belgische steden.

Eerst het goede nieuws: 63% van de jongeren tussen 18 en 35 jaar die we bevraagden(*), vindt dat de kwaliteit van lucht en water, het milieu en het klimaat prioriteiten moeten zijn voor onze maatschappij, veel meer dan economie, cultuur en technologie. Maar daar staat tegenover dat ze zelf zeggen er onvoldoende kennis over te hebben. Slechts 9% van de ondervraagden zegt een echte expert te zijn. En op de vraag: "Voel je je verbonden met de natuur?" antwoordt amper 24% positief.

Chaudfontaine expo

Zo weten slechts weinig jongeren (32%) waar drinkbaar water vandaan komt. 20% van de ondervraagden denkt dat je geen natuurlijk mineraalwater in flessen kunt kopen.

Watermerk Chaudfontaine vindt dat het de jongeren hierbij moet helpen en doet dat met een rondreizende tentoonstelling. Die doet de steden Chaudfontaine, Brussel en Gent aan en toont via 6 panelen – verspreid in de stad – de buitengewone reis die Chaudfontaine-water aflegt en het wonder dat onze natuur is.

Chaudfontaine expo

Meer informatie over de tentoontstelling vind je op de Facebookpagina van Chaudfontaine.

Ook in onze reclamecampagne – die tot eind 2018 zal lopen – gaan we net als vorig jaar in op het natuurlijke karakter van ons mineraalwatermerk.

(*) Onderzoek uitgevoerd door Indiville in opdracht van Chaudfontaine, bij een online panel van 1062 personen tussen 18 en 35 jaar, van 22 tot 30 maart 2018.