Werkt bij Coca-Cola sinds?

1 november 2016

Leukste aspect aan de job?

Via sampling – het uitdelen van gratis drankjes – en het bieden van echte merkervaringen breng ik samen met ons team de boodschap van een product of merk over naar onze consumenten. In mijn vorige job als brand manager maakten die dingen al deel uit van mijn takenpakket en ik merkte toen al dat ik er enorm veel energie uit haalde. Zo hou ik ervan om met verschillende persoonlijkheden en teams in contact te komen. Door samen te werken met anderen leer je hun sterktes kennen en kan je, door die sterktes te bundelen, tot een beter eindresultaat komen. Bovendien denk ik altijd in oplossingen, nooit in problemen. Dat helpt ook om onze consumenten telkens opnieuw een betere merkervaring te bieden. Daarnaast is mijn job super gevarieerd en uitdagend. Het geeft ook echt veel voldoening om ideeën die in ons team ontstaan, te zien gerealiseerd worden. Een mooi voorbeeld van zo’n idee is de Fanta studio, die vorige zomer in Walibi, Bellewaerde en Bobbejaanlaand stond opgesteld.

Geleerde vaardigheden?

Ik werk voor Coca-Cola Services, het bedrijf dat in België verantwoordelijk is voor onder andere de marketingplannen. Maar we werken natuurlijk wel heel nauw samen met Coca-Cola European Partners (CCEP), dat onze producten produceert, verdeelt en verkoopt. Om die samenwerking vlot te laten verlopen is het belangrijk om helder te communiceren zodat CCEP de ideeën zo goed mogelijk kan inzetten in hun communicatie naar de klant. Het zijn namelijk vaak klanten van CCEP waarmee we samenwerken. Denk daarbij aan het uitdelen van proevertjes voor de supermarkt of onze aanwezigheid op de festivals.

Een andere belangrijke vaardigheid die ik geleerd heb is na te denken over hoe we met onze ervaringen nog meer mensen kunnen bereiken door er ook een digitaal luik aan te breien. Dat kan enerzijds door onze eigen sociale media in te zetten, maar anderzijds ook door nauw samen te werken met influencers. Daar had ik in mijn vorige jobs geen ervaring mee. Bovendien vind ik de digitale evolutie interessant om van dichtbij te volgen. Met een digitaal kanaal kan je zoveel meer consumenten bereiken en merken nog meer tot leven brengen

Nieuwsgierig naar de job van…?

Ik vind het inspirerend om te zien hoeveel nieuwe horecaconcepten als paddenstoelen uit de grond schieten. Een koffiebar die tegelijkertijd een fietswinkel is bijvoorbeeld. Hoe pakken onze CCEP-collega’s dat aan? Hoe zorgen zij ervoor dat onze producten ook voor zo’n type horecazaken relevant zijn? Dat vraag ik me echt af!