Werkt bij Coca-Cola European Partners sinds?

2015

Wat houdt je job in?

Ik ben teamleader in Field Sales Home voor de regio Gent. Ik heb als taak om mijn team, bestaande uit 12 service representatives, te ondersteunen en te coachen. Daarnaast ga ik regelmatig zelf mee op de baan, neem ik bestellingen op of help ik mijn team met het aanvullen van onze dranken in de winkels en met het uitzetten van promodisplays. Het is onze taak om de klanten tevreden te stellen en ervoor te zorgen dat alles zo duidelijk mogelijk is voor consumenten.

Leukste aspect aan de job?

Ik vind het ontzettend leuk als mijn team mij bedankt voor de goede ondersteuning. Vooral omdat ze het echt menen. Ze zijn heel eerlijk. En daar word ik heel gelukkig van. Daarnaast hou ik ook van die teamspirit. Het zijn vaak lange dagen en dus brengen we veel tijd met elkaar door waardoor er een goede onderlinge band ontstaat.

Geleerde vaardigheden?

Dankzij deze job heb ik nu veel meer maturiteit. Vroeger was ik enorm competitief en onrustig. Maar plots krijg je een grote verantwoordelijkheid en moet je te allen tijde klaarstaan voor je team. Als er iemand ziek valt of er loopt iets verkeerd in één van de winkels moet je de planning volledig herbekijken. Daarnaast zijn er vaak drukke periodes, zoals de zomer bijvoorbeeld. Dan krijg je te maken met logistieke problemen, de vrachtwagens die vertragingen oplopen, warme temperaturen, werknemers die met vakantie gaan, enz. Je moet dus echt georganiseerd en kalm te werk kunnen gaan. Als dat lukt, kom je er als team wel sterker uit.

Waarom heb je je ingeschreven voor One Young World?

Ik ben in mijn privéleven veel bezig met duurzaamheid en koop ook zoveel mogelijk lokale producten. Dat Coca-Cola nu ook een voortrekkersrol neemt op vlak van verpakkingen vind ik fantastisch. Ik sta daar helemaal achter. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik me heb ingeschreven voor One Young World Summit.

Hoe heb je One Young World Summit ervaren?

One Young World was een unieke en inspirerende belevenis. Ik werd omringd door mensen met veel interessante visies en ideeën. Na het evenement kijk je met een totaal andere blik naar de wereld. Toen ik thuiskwam, was ik zo enthousiast dat ik meteen initiatief wou nemen om bepaalde zaken te veranderen.

Welk thema is bij jou blijven hangen?

Het thema ‘social business’ is mij het meeste bijgebleven. Hoe een succesvol bedrijf profit kan maken maar tegelijkertijd ook iets kan teruggeven aan de wereld. Daarnaast heb ik ook geleerd dat duurzaamheid gaat over 'the bigger picture'. Zo valt milieu, diversiteit en kansen krijgen binnen een bedrijf onder duurzaamheid maar ook een goede en veilige werkomgeving en eerlijke communicatie bijvoorbeeld.

Wat was voor jou het mooiste moment?

Tijdens het community diner zat ik aan tafel met enkele leeftijdgenoten uit Iran, Thailand en Gambia. Het ging over liefde en trouwen. Het meisje uit Gambia nam het woord en vertelde hoe moeilijk het was toen haar zus, een ‘free-born’, wilde trouwen met een slaaf. Ik kon bijna niet geloven wat ze zei. Het deed me beseffen dat wij vaak in een Europese bubbel leven en vergeten dat slavernij en kastensystemen effectief nog bestaan en ook in stand gehouden worden door hun gemeenschap. Maar ondanks alle protest van de familie is de zus van het meisje uit Gambia toch met de jonge man getrouwd (lacht).

Nieuwsgierig naar de job van?

Het moet heel cool zijn om eens een dagje in het KO lab in Anderlecht te werken. Het lijkt mij heel interessant om bezig te zijn met de nieuwe strategie (Total Beverage Company) waarbij we een drankje voor elk moment willen aanbieden en focussen op suikerreductie en kleinere verpakkingen, maar ook om bezig te zijn met innovaties op gebied van ons drankenportfolio en verpakkingen en hoe we onze merken digitaal op de kaart kunnen zetten.