Deze maand bestaat Coca-Cola Journey, ons online digitaal magazine, 1 jaar! Na 12 maanden is Journey uitgegroeid tot een platform met een gevarieerde mix van ‘hard’ nieuws over actuele topics zoals duurzaamheid en nieuwe productlanceringen, maar ook inspirerende achtergrondverhalen over sport, geschiedenis en culinaire onderwerpen. Op één jaar tijd zagen we onze bezoekers stijgen van 8.207 naar 75.061, een resultaat waar we trots op zijn. Om dit te vieren blikken we graag terug op de mooiste Journey-momenten!

1. Top 5 meest gelezen artikels

Het populairste artikel op Journey is dat over de 2016 zomercampagne waarbij consumenten een reis konden winnen naar één van hun droombestemmingen. Daaraan gelinkt viel ook het artikel over de favoriete bestemmingen van één van onze Coke Ambassador Simon Ramboer heel erg in de smaak. Dat Coca-Cola een bedrijf is dat lokaal verankerd is en we daar als Belgen fier op zijn bewijst ook het veelgelezen artikel ‘Coca-Cola en België, een love story van bijna 90 jaar’. Sprite deed het dan weer goed met een mooi verhaal over het ontstaan van het merk en de groene kleur die al 50 jaar onlosmakelijk verbonden is met Sprite. Ten slotte wekte ook het artikel over onze smakenbedenkster veel nieuwsgierigheid op.

2. Meest bekeken video

De zomercampagne is niet alleen het meest gelezen artikel op Journey, ook de video over de zomercampagne wist te bekoren. De video werd maar liefst 78.480 keer bekeken.

3. Populairste maand

Tijdens zomermaanden vonden heel wat mensen hun weg naar onze site. Vooral de zomercampagne waarbij consumenten kans maakten op een reis naar één van hun droombestemmingen of tickets voor één van de Belgische festivals lokten veel bezoekers naar Journey (76.903 bezoeken).

4. Populairste zoekwoord

Het populairste zoekwoord in combinatie met Coca-Cola is geschiedenis.

5. Opvallendste trend in de drankensector

Thee heeft zijn plekje in onze drankcultuur nu echt definitief verworven. Een trend waar jullie als consument ook meer over wilden weten, zo blijkt uit de resultaten. Het wordt nu dus reikhalzend uitkijken naar hoe thee zich als trend in de komende jaren zal blijven ontwikkelen. Wordt vervolgd…

De opmars van thee

6. Nieuwe producten op de Belgische markt sinds de lancering van Journey

Suikervrije (fris)dranken zitten in de lift en het hoeft dan ook niet te verwonderen dat we het afgelopen jaar heel wat suikervrije of suikerarme innovaties lanceerden. Coca-Cola wil immers inspelen op belangrijke evoluties in de maatschappij en op de behoeften van nieuwe generaties consumenten – zoals we dat trouwens al 130 jaar doen.

1. Coca-Cola Lemon & Coca-Cola Cherry

Coca-Cola lemon & cherry

2. Honest

Honest

3. Fanta zero Pink Pomelo & Fanta Apple Cherry

Fanta zero pink Pomelo

Limited Edition Fanta Apple Cherry

4. Chaudfontaine Fusion Limoen & Munt smaak & Chaudfontaine Fusion Framboos & Limoen smaak

Chaudfontaine Fusion

5. Sprite Zero Cranberry & Sprite Zero Mint

Sprite Zero Mint & Sprite Zero Cranberry

6. Nalu* Frost

Nalu Frost

7. Monster* Punch MIXXD & Monster Ultra Citron

Monster Punch MIXXD

Monster Ultra Citron

8. Capri Sun* Fruity Water Mango-Passion fruit en Capri-Sun Fruity Water Blackcurrant

Capri-Sun Fruity Water Mango & Passion

Capri-Sun Fruity Water Blackcurrant

9. FÏNLEY Spritz en FÏNLEY Royal

Fïnley Royal & Spritz

7. Liefde op de werkvloer bij Coca-Cola

Coca-Cola bracht al heel wat mensen bij elkaar. Zo haalde een Coca-Cola verkoper in 1951 bijvoorbeeld alles uit de kast om een sampling-meisje te versieren. En dat lukte, want later trouwden ze en kregen ze een zoon, die het zelf schopte tot Vice-President, Global Engineering bij Coca-Cola in Atlanta. Een bewijs dat liefde op de werkvloer kan uitgroeien tot een prachtig verhaal…

Liefde op de werkvloer