Waarom FÏNLEY voor fijne bubbels kiest

Waarom we een lichtbruisende frisdrank op de markt brachten met verrassend smaakcombinaties ? Simpel, omdat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat volwassenen een verfijnder smakenpallet hebben. En net die  volwassen consument is  onze doelgroep van FÏNLEY.

FÏNLEY, caloriearm drankje

In september 2014 lanceerde Coca-Cola FÏNLEY, een caloriearm drankje dat opvalt door zijn eigenschappen: een combinatie van verrassende sappen, fijne bubbels en bovendien laag in caloriën.

Bij volwassenen neemt immers de voorkeur voor fel bruisende dranken af. En daarnaast zijn ook de smaakpapillen meer ontwikkeld en veeleisend. Vandaar de keuze voor subtiele, maar verrassende smaakcombinaties.  

FÏNLEY, caloriearm drankje

Over het algemeen richt FÏNLEY zich “tot volwassenen met levenservaring”, klinkt het bij Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “Zij hebben een verfijnde smaak en kiezen voor subtiliteit, in de vorm van meer (gesofisticeerde producten) verfijnde smaakcombinaties, bittere toetsen, lichtere bruis en ingrediënten van natuurlijke oorsprong.”

Leuk om weten: FÏNLEY werd volledig ontwikkeld in ons land. Het R&D-centrum in Anderlecht, één van de grootste innovatiecentra wereldwijd, werkte er tussen 2011 en 2014 aan.

Intussen telt FÏNLEY zes varianten: Citroen-Vlierbloesem, Pompelmoes-Bloedsinaasappel, Sinaasappel-Cranberry, Mojito, Spritz en Royal. Ontdek ze hier. Na België en Frankrijk werd het drankje dit jaar ook in Nederland gelanceerd.

FÏNLEY varianten

Wist je al dat FÏNLEY diverse keren bekroond werd als vernieuwend drankje? Ontdek de eerste en tweede bekroning.