Coca-Cola light is in 2018 terug van nooit weggeweest met een nieuwe bubbly look die de verfrissende lichte smaak van dit drankje perfect weergeeft. Ten volle genieten van de kleine gezellige momentjes in het leven. Dat is wat Coca-Cola light samen met onder andere millennials wil vieren.

België & Luxemburg krijgen de primeur om als allereerste land wereldwijd de nieuwe look met bubbels op de iconische zilverkleurige achtergrond te lanceren. Het nieuwe design benadrukt de gekende en onveranderde smaak van Coca-Cola light. Ook de Coca-Cola light lemon krijgt een nieuw jasje.

Coca-Cola light is er bij het beleven van ‘lighthearted moments’. Toosten op plezierige en zorgeloze momenten alleen of met vrienden. Denk maar aan onverwachte toffe momenten met vrienden, een terrasje met vriendinnen en niet uitgepraat geraken, een filmavond organiseren en lachen tot de tranen over je wangen lopen, gezellig samen gaan shoppen en gek doen door grappige outfits voor elkaar te kiezen.

Om deze plezierige momenten te vieren brengt Coca-Cola light ook een exclusieve T-shirt collectie uit die je met een herkenbare quote herinnert aan het belang van zorgeloos genieten samen met vrienden. Coca-Cola light werkte hiervoor samen met twee influencers: An-Katrien Casselman en Virginie Philippot. Benieuwd naar de designs? Hou dan zeker de Instagram account van Coca-Cola light (@cocacolabelgiumtaste) in de gaten want daar worden beide designs binnenkort op onthuld!

Coca-Cola light in België

In de jaren ’80 lieten we de wereld kennismaken met Coca-Cola light, het begin van een succesverhaal dat blijft groeien. Daarom blikken we graag terug op enkele mooie en historische momenten met Coca-Cola light.

In de jaren ’90 werd de ‘Coca-Cola light break’ een megahit.

Coca-Cola light break

Het succes van Coca Cola light is ook te danken aan de spraakmakende reclamespots voor het merk. Speelden wereldsterren als Whitney Houston en George Michael de hoofdrol in de Coca-Cola light commercials in de beginjaren, dan werd de ‘Coca-Cola light break’ een megahit in de jaren ‘90. In deze reclamespot kijken vrouwen vanuit een kantoor naar de bouwvakkers die hun shirts uittrekken en Coca-Cola light drinken in hun pauze.

Het wereldberoemde nummer ‘I Just Want To Make Love To You’ van Etta James maakt de reclame met de Coca-Cola light hunk onvergetelijk. In 2014 vierden we de 30ste verjaardag van Coca-Cola light dan ook met een revival van deze hunk. Al was het niet langer een bouwvakker, maar een tuinman die de harten van menig vrouw sneller deed kloppen



De 27-jarige Tuur Roels uit Aalst werd toen trouwens uitgeroepen tot Belgische Coca-Cola lightman. Hij won de wedstrijd die we organiseerden en waarvoor maar liefst 662 hunks – door een 'sponsor' - werden ingeschreven.