Afgelopen november reisden er vanuit zeven Europese landen media en influencers naar Atlanta voor een bijzondere reis. In twee dagen tijd werden zij met een uniek programma volledig ondergedompeld in de wereld van Coca-Cola. Want er valt ontzettend veel te vertellen over dit wereldmerk. Waar is het allemaal begonnen en hoe ziet de toekomst er uit? Vanuit België was onder andere Coke Ambassador Jamie-Lee Six uitgenodigd.

De gasten werden verwelkomd op het internationale hoofdkantoor van The Coca-Cola Company. Iedereen kreeg een rondleiding waarbij ze o.a. de ‘Archives’ bezochten. Met ruim 132 jaar aan geschiedenis kun je je voorstellen dat de archieven groot zijn. Van de allereerste schets van de beroemde contourfles tot kunstwerken waarin het merk Coca-Cola centraal staat. Bovendien ligt er een grote schat aan merchandise spullen. Van kleding, reclameborden tot spellen en knuffels, allemaal in de iconische kleur Coca-Cola-rood.

Wie is een supertaster?

De gasten kregen toegang tot het (normaal besloten) innovatielab, waar alle nieuwe Coca-Cola drankjes en formules worden ontwikkeld. Door middel van een smaaktest werd Jamie-Lee Six uitgedaagd hoe goed haar smaakpapillen zijn en of zij zichzelf een ‘supertaster’ mag noemen. Supertasters kunnen, wanneer zij dingen proeven, de verschillende type smaken goed herkennen. Jamie-Lee Six slaagde voor de smaaktest en werd bekroond tot ‘supertaster’. En dat is echt uniek!

Onder leiding van de Amerikaanse smaakexperts konden de media allerlei drankjes van over de hele wereld proeven, want het Coca-Cola assortiment verschilt per land. Sommige van deze drankjes zijn (nog) niet verkrijgbaar in België & Luxemburg, zoals Coca-Cola plus, Coca-Cola kokos, Coca-Cola cinnamon en Coca-Cola coffee. Ben je benieuwd naar de ervaring van Jamie-Lee Six? Bekijk hier de vlog van Jamie-Lee Six over haar bezoek aan Atlanta.

The World of Coca-Cola

De volgende dag ging de groep naar het museum The World of Coca-Cola. Het museum is open voor het publiek en hier kom je als bezoeker alles te weten over Coca-Cola. Met als grote trekpleister dé kluis waar het geheime recept van Coca-Cola wordt bewaard. Niet doorvertellen he 😉