Petflesjes recycleren en plezier beleven met je vrienden door punten te verzamelen via vijf verschillende activiteiten. Dat is wat je als festivalganger deze zomer op de Coca-Cola stand ‘Drink.Recycle.Win’ mag verwachten. Met deze festivalstand brengen we plezier en het belang van recycleren samen. Ontdek wat er zo al te beleven valt op onze stand en ondervind letterlijk wat er met een verpakking gebeurt wanneer je deze recycleert!

In ruil voor een leeg flesje kan je deelnemen aan vijf coole activiteiten en ontvang je als beloning leuke goodies gemaakt van gerecycleerde materialen.

1. Recycleer & sorteer

Verzamel punten door lege petflesjes in de basketbalring te gooien.


2. Wassen

Loop vervolgens door de wastunnel om de flesjes te wassen.

3. Versnipper

Naar analogie met de volgende stap in het recyclageproces waarin gebruikte flesjes versnipperd worden, blaast in deze container confetti in het rond en kan je een foto nemen met je vrienden of een slow-motion video maken.


4. Maak iets nieuws

We willen jouw gebruikte verpakking terug om er een nieuwe verpakking van te kunnen maken. In de puzzel-container kan je dan ook een nieuw logo creëren.

5. Ontvang je beloning

Op het einde kan je jouw punten inwisselen voor een ijskoude Coca-Cola of leuke goodies. Alle goodies zijn gemaakt van gerecycleerde materialen: denk leuke zakken van oude bashen, totebags uit gerecycleerde flesjes en zelfs oorbellen van kroonkurken.


Ten slotte kan je aan de bar jouw foto’s ophalen die in de confetti-container werden genomen.

De Rock Werchter gangers konden de stand alvast appreciëren: ongeveer 9.000 bezoekers doorliepen het recyclageproces van een flesje. Er werden meer dan 1.000 slow motion video’s gemaakt en meer dan 2.000 goodies verdeeld. En het belangrijkste: er werden meer dan 3.350 petflesjes ingezameld op onze stand.

Op de festivals Rock Werchter, Dour en Pukkelpop staat een grote stand van Drink.Recycle.Win. Op de kleinere festivals vind je een gelijkaardige, maar iets kleinere versie terug.

Coca-Cola won de ‘Dour Green Award’, een award voor de meest duurzame festivalstand op Dour. 

"Het is de eerste keer dat we de ‘Dour Green Award’ uitreiken op het festival. Vroeger hadden we een Green Grid voor foodtrucks en food-stands om hen bewuster te maken van de omgeving en het belang van sorteren. In 2018 wilden we opnieuw focussen op die bewustmaking. Uiteindelijk ontstond het idee om de partner die de meest duurzame festivalstand kon bouwen te belonen met een award”, vertelt Laura Paradis van Dour Festival.

“Elke partnerstand werd dagelijks geëvalueerd door telkens een andere persoon. Aan het einde van het festival vergeleken we het aantal verzamelde punten en konden we de winnaar aanduiden. Om de award te winnen zijn drie zaken belangrijk: de recyclingactivering, de netheid achter de stand en de verwijdering van afval. En daar is Coca-Cola 100% in geslaagd.”