Coca-Cola heeft al decennialang een hele bijzondere relatie met Kerstmis. Fans van het merk kijken altijd reikhalzend uit naar de eindejaarsspot, waar Coca-Cola een heel evenement van heeft gemaakt. De campagne is dan ook telkens weer creatief en origineel: de Kerstman, ijsberen, feestelijke verlichte vrachtwagens … Er is voor elk wat wils!

1958: Een tekenfilm (in zwart-wit!) om de feestdagen te vieren

In dit filmpje daalt een gezin in volle vaart een besneeuwde helling af op een slee, maar houden ze even halt bij een kruidenier ... om een voorraadje Coca-Cola in te slaan! In deze heerlijke vintagespot wordt ook duidelijk dat de klanten in die tijd konden kiezen tussen drie flesgroottes: regular, king en ... family!


1958: De Kerstman laat van zich horen om Coca-Cola aan te prijzen

In 1957 creëerde Coca-Cola voor het eerst poppen die eruit zagen als de Kerstman. Het jaar erop stond een exemplaar (in pratende versie!) centraal in de kerstspot. Een rijkelijk versierde en verlichte kerstboom dient als achtergrond voor deze reclame, waarin Coca-Cola het ideale kerstgeschenk wordt. Dat alles onder de geamuseerde blik van de kleine kerstman!


1996: De Coca-Cola-ijsberen vieren Kerstmis

De Coca-Cola-ijsberen werden voor het eerst gebruikt in 1993 en groeiden uit tot populaire personages bij het grote publiek. Logisch ook: ze waren snoezig, grappig, vindingrijk en, zoals te zien is in deze spot uit 1997, dol op Kerstmis. Het is echt niet makkelijk voor een kleine beer om een reusachtige kerstboom te verslepen. Gelukkig wacht na de inspanning ... een heerlijk verfrissende Coca-Cola! In dit filmpje tonen schattige dieren hoe belangrijk het is om elkaar als gezin een handje toe te steken.

1997: De Coca-Cola-kersttruck doet alle harten sneller slaan

Deze Amerikaanse truck in de kleuren van Coca-Cola straalt pure kerstmagie uit. Hij werd gecreëerd in 1995 en evolueerde al snel tot een heus symbool. Sindsdien rijdt de vrachtwagen tijdens de feesten het land door om drankjes en geschenken uit te delen! In deze spot komt een dorpje tot leven wanneer de Coca-Cola-karavaan passeert. Deze reclame, die jaar na jaar overal ter wereld wordt getoond, is de populairste van allemaal en werd al meer dan 1,3 miljoen keer bekeken op YouTube.