Coca-Cola steunt de ‘Kies Mij’-campagne van het Rode Kruis

December is de geefmaand en tijdens de eindejaarperiode willen wij anderen helpen die het wat moeilijker hebben. Daarom is ‘Wat we delen maakt ons sterker’ dit jaar onze campagne. Met deze boodschap willen wij mensen helpen om hun verschillen te overbruggen door ze stil te laten staan tijdens deze symbolische periode. Wij besloten om met het Rode Kruis samen te werken en hun project “Brugfiguren” te ondersteunen, waarbij ze leerlingen met een leerachterstand helpen. Lees hier hoe jij onze hartverwarmende actie kan steunen.

De ‘Kies Mij’-campagne van het Rode Kruis richt zich op mensen die twijfelen om een goed doel te steunen. “Sommige mensen willen enorm graag hun steentje bijdragen aan een goed doel, maar hebben geen idee hoe of gewoonweg geen tijd om een eigen actie op poten te zetten”, verduidelijkt Ine Tassignon, pers- en media woordvoerder bij het Rode Kruis. “Samen met Coca-Cola en andere bedrijven willen wij het hen daarom gemakkelijk maken.”

“Onze campagne speelt zich in de winkel zelf af. Wanneer mensen een Coca-Cola of Coca-Cola zero sugar willen kopen, zien ze onze ‘Kies Mij’-campagne op onder meer de literverpakkingen. Door voor dit product te kiezen, steunen zijn rechtstreeks het Rode Kruis.” De campagne heet dan ook niet voor niets ‘Kies Mij’. “Door de Coca-Cola en Coca-Cola zero sugar te labelen met het ‘Kies Mij’-logo, vragen wij de mensen direct om voor het Rode Kruis te kiezen en tonen we hen hoe simpel het kan zijn om te helpen.”

Coca-Cola kerstcampagne 2019

Samen helpen wij de brugfiguren van het Rode Kruis

Dankzij de ondersteuning van Coca-Cola aan de ‘Kies Mij’-campagne, kunnen leerlingen die door omstandigheden een leerachterstand hebben opgelopen of dreigen op te lopen, geholpen worden met bijscholing en mentoring. “Dit kan verschillende oorzaken hebben”, stelt Tassignon. “Zo spreken sommige ouders geen Nederlands, maar kan ook een scheiding zwaar vallen voor leerlingen en een gevolg hebben voor de leersituatie. Wij willen dit opvangen en ervoor zorgen dat deze leerlingen hulp krijgen wanneer ze hun huiswerk maken.”

Om ervoor te zorgen dat het Rode Kruis deze leerlingen op een goede manier kan helpen, gaat dit geld specifiek naar de bijscholing van de vrijwilligers, de brugfiguren. “Vrijwilligers kunnen zich engageren voor deze kwetsbare leerlingen, maar ze moeten ook weten hoe ze met hen moeten omgaan en hoe ze hen het best kunnen helpen. Het bieden van een goede, onderbouwde opleiding voor onze vrijwilligers is hier onmisbaar voor.”

Het Rode Kruis: altijd en overal

Het Rode Kruis wil er voor iedereen kunnen zijn, op elk moment van de dag en op elke plek. Maar dat is niet altijd even evident, zegt Tassignon: “Mensen denken dat het Rode Kruis er altijd en overal is, en dat is waar, maar dat is niet zomaar een evidentie. Achter de schermen is er veel geld nodig om ervoor te zorgen dat we kunnen doen wat van ons verwacht wordt. Wij hebben echt de steun van de Belg nodig zodat we de meest kwetsbaren kunnen helpen.”

Stopplaatsen Coca-Cola kersttruck

De Coca-Cola kersttruck 2019

Het verhaal van het Rode Kruis sluit heel mooi aan bij ons eigen ‘Wat we delen maakt ons sterker’-verhaal. Via deze slogan willen we de nadruk leggen op de elementen die we allemaal gemeen hebben in plaats van ons te richten op onze verschillen. Dat gevoel van samenhorigheid en delen komt volledig tot uiting in de ‘Kies Mij’-campagne van het Rode Kruis. Maar ook in de passage van de legendarische Coca-Cola kersttruck kan je dit terug vinden. Doordat er de voorbije jaren zo veel mensen op bezoek kwamen bij de Kerstman, besloten we dit jaar het aantal stopplaatsen te verdubbelen en twee trucks in te zetten. Ook daar brengen we mensen samen: doormiddel van enkele vragen verbinden we de bezoekers met een persoon die op dat moment de andere truck bezoekt en hetzelfde antwoord geeft. Wat we delen maakt ons sterker!

 

Voel jij jou ook aangesproken door deze hartverwarmende actie van het Rode Kruis en Coca-Cola? Bezoek dan onze kersttruck op onderstaande locaties en koop een Coca-Cola of Coca-Cola zero sugar om het Rode Kruis te helpen!

wat-we-delen-maakt-ons-sterker-article-3-nl.jpg