In de nieuwe Coca-Cola zero sugar campagne gaat het over nieuwe ervaringen. In televisiecommercial ‘First Taste’ zien we Mr. Hendriks, een oudere man in een rusthuis die, door zijn allereerste Coca-Cola zero sugar te proeven, zich afvraagt wat hij nog niet geprobeerd heeft en zo besluit om alles uit het leven te halen en op avontuur te gaan.

Deze nieuwe televisiecommercial is het vervolg van een campagne die tien jaar geleden voor het eerst exclusief in de Verenigde Staten te zien was. In de hoofdrol speelt dezelfde acteur als toen, de inmiddels 84-jarige Nicolas Coster.

Nooit te laat voor iets nieuws

In de reclame krijgt meneer Hendriks een flesje Coca-Cola zero sugar aangeboden van een van zijn verzorgsters, iets dat hij nog nooit eerder gedronken had. Terwijl hij zijn eerste slok neemt, vraagt Mr. Hendriks zich af ‘Wat heb ik nog niet geprobeerd?’. Vervolgens gaat hij op avontuur. Hij doet dingen die hij nooit eerder durfde te doen en ontdekt dingen die in zijn jongere jaren gewoonweg nog niet bestonden. Zo laat hij bijvoorbeeld een tatoeage zetten en belandt op een Pride-festival. In het spotje hoor je de megahit ‘I Want To Break Free’ van Queen. Nicolas Coster: “Deze commercial was ongelooflijk leuk om op te nemen. Ik denk dat de reclame ervoor zorgt dat je even stilstaat bij de ervaringen die je bent misgelopen. En dat het nooit te laat is om iets nieuws te proberen!” In dit kader opende het Coca-Cola team in het VKop 5 februari 2018 een Coca-Cola Tattoo Studio in London nadat uit onderzoek bleek dat ‘een tattoo zetten’ op nummer 7 staat in de bucketlistervaringen van 70-plussers.

Mr Hendriks

Break free

We laten ons allemaal wel eens weerhouden door misvattingen of belemmeringen. Iedereen kent het gevoel van spijt, omdat we niet de dingen doen die we graag hadden geprobeerd. Deze campagne geeft dat gevoel weer vanuit het perspectief van een ouder iemand die net dat duwtje heeft gekregen om nieuwe dingen te doen. Céline Van den Rijn, marketingdirecteur bij Coca-Cola: “We waren enthousiast over de oorspronkelijke campagne van tien jaar geleden en denken dat deze spot goed zal aanslaan bij mensen die zich herkennen in het verlangen te ontsnappen en iets nieuws te proberen. Als zij daartoe worden aangezet door voor de eerste keer een ijskoude Coca-Cola zero sugar te drinken, maakt het nog mooier!”

Wat heb jij nog nooit gedaan?

Deze nieuwe spot inspireert ons allen om eens te kijken naar wat we écht nog eens willen doen in ons leven. Zo zijn niet alleen de grote en belangrijke levensmomenten van belang, maar vaak ook de kleinste dingen in het leven, zoals genieten van een smaakvol en caloriearm drankje bijvoorbeeld. Daarom moedigen we alle Coca-Cola fans aan om een van onze caloriearme drankjes uit te proberen.

We breiden ons drankenaanbod voortdurend uit met caloriearme drankjes om zo meer alternatieven met een lager suikergehalte te bieden. Voor bijna al onze drankjes, hebben we een alternatief dat minder suiker bevat. Ontdek hier ons aanbod.

Kijkje achter de schermen

Benieuwd naar hoe de nieuwe Coca-Cola zero sugar reclame gemaakt werd? Bekijk het hier!