Hoe ver zou jij gaan om gekroond te worden tot Recyclagekoning van Israël?
In 2011 lanceerde Facebook ‘Places’ in Israël.
Er werd dan ook een overeenkomst gesloten met het Israëlische reclamebureau Publicis E-Dologic om een interactieve campagne uit te werken die tot nadenken stemde. De rest is geschiedenis ...
Recyclage via sociale media
De campagne ‘The Recycling King’ wilde mensen doen nadenken over duurzaamheid en hun tonen hoe makkelijk het is om plastic flessen te recycleren – als je maar weet waar je ermee terecht kunt.
Met behulp van de nieuwe Facebook-technologie voegde
De campagne bleek al snel een groot succes en duizenden mensen deelden hun recyclingervaring online met hun vrienden. Velen onder hen namen selfies bij de vuilnisemmers en poseerden voor foto's die geüpload werden naar Facebook met een tag voor het recyclagepunt.
Om mensen ertoe aan te zetten zo veel mogelijk te recycleren maakte
Hierna werden meer dan 26.000 foto's gepost op Facebook en checkte men liefst 250.000 keer in tijdens de campagne. Dat zijn heel erg veel gerecycleerde flessen!
Sindsdien doet The
The
Op Social