Hoe ver zou jij gaan om gekroond te worden tot Recyclagekoning van Israël?

In 2011 lanceerde Facebook ‘Places’ in Israël. Coca-Cola besloot dat de introductie van dit vernieuwende locatiesysteem de ideale gelegenheid was om het bewustzijn te vergroten op het vlak van recyclage.

Er werd dan ook een overeenkomst gesloten met het Israëlische reclamebureau Publicis E-Dologic om een interactieve campagne uit te werken die tot nadenken stemde. De rest is geschiedenis ...

Recyclage via sociale media

De campagne ‘The Recycling King’ wilde mensen doen nadenken over duurzaamheid en hun tonen hoe makkelijk het is om plastic flessen te recycleren – als je maar weet waar je ermee terecht kunt.

De campagne maakte gebruik van Facebook Places om te tonen waar mensen recyclagepunten konden vinden in de buurt.

Met behulp van de nieuwe Facebook-technologie voegde Coca-Cola meer dan 10.000 recyclagepunten toe aan Places, zodat iedereen ergens terechtkon om te recycleren, waar ze zich ook bevonden.

De campagne bleek al snel een groot succes en duizenden mensen deelden hun recyclingervaring online met hun vrienden. Velen onder hen namen selfies bij de vuilnisemmers en poseerden voor foto's die geüpload werden naar Facebook met een tag voor het recyclagepunt.

Om mensen ertoe aan te zetten zo veel mogelijk te recycleren maakte Coca-Cola bekend dat de Facebook-gebruiker die het meeste recyclagepunten bezocht, uitgeroepen zou worden tot ‘Recyclagekoning’.

Hierna werden meer dan 26.000 foto's gepost op Facebook en checkte men liefst 250.000 keer in tijdens de campagne. Dat zijn heel erg veel gerecycleerde flessen!

Sindsdien doet The Coca-Cola Company nog harder zijn best om het recycleren te bevorderen. Eerder dit jaar werd de strategie World Without Waste aangekondigd, met een reeks ambitieuze wereldwijde doelstellingen inzake duurzame verpakkingen.

The Coca-Cola Company helpt en stimuleert niet alleen anderen om een steentje bij te dragen en flessen te recycleren, maar heeft ook beloofd om tegen 2030 één fles of blikje in te zamelen en recycleren voor elk verkocht exemplaar.