Special Olympics Belgium (SOB), de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, heeft zijn gloednieuwe nationale Dare To Sponsor-campagne (#daretosponsor) gelanceerd. Via een krachtige video met referenties naar reclamespots met bekende sporters worden dit keer bedrijven uitgedaagd om de atleten van Special Olympics Belgium te sponsoren. Want ook zij zijn goud waard. Wij aanvaarden met Aquarius graag deze uitdaging.

Na de succesvolle Play Unified-campagne (september 2016 - #daretoplay) waarin topsporters werden uitgedaagd om samen te sporten, is het ditmaal de beurt aan de bedrijfswereld. In een nieuwe nationale campagne zijn dit keer bedrijven uitgedaagd via een gewaagde video-oproep van de Special Olympics-atleten om ook hen te steunen en te sponsoren. In de spot zijn verschillende atleten van Special Olympics te zien die hun diensten als merkambassadeur aanbieden aan verschillende merken.

Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium, licht de campagne toe: “Het zijn niet alleen de bekende topsporters die visibiliteit kunnen genereren voor de grote merken. Bijna 1 miljoen Belgen komen rechtstreeks in contact met iemand met een verstandelijke beperking. Wij vertegenwoordigen dus een gigantische doelgroep en onze atleten zijn het waard om gesponsord te worden. Het is nu aan de bedrijven om te tonen wat ze in hun mars hebben want onze atleten deinzen duidelijk nergens voor terug!”

Een gouden medaille voor Aquarius

Met Aquarius, en ook andere grote namen, reageerden we uiteraard positief en gaan we de uitdaging aan om SOB en haar atleten te steunen. Zo zorgt Aquarius naast de nodige materialen en hydratatie voor de professionele coaching van de floorball atleten door het nationale hockeyteam (Red Lions & Red Panthers)

“Aquarius en de nationale Belgische hockey teams staan helemaal achter de missie van Special Olympics om iedereen - en dus ook sporters met een verstandelijke beperking – samen te brengen door middel van sport. We gaan dan ook met heel veel enthousiasme de ‘Dare to Sponsor’ uitdaging van Special Olympics Belgium aan”, zegt Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Services

Olympische droom

Special Olympics Belgium bereikt vandaag 15.600 atleten met een verstandelijke beperking. De organisatie wil groeien en heeft als doelstelling om 20.000 atleten tegen 2020 te bereiken. Om die groei te bestendigen en om de Olympische droom van het groeiend aantal atleten waar te maken, vragen de Special Olympics-atleten en hun organisatie doormiddels van een nieuwe gedurfde campagne de steun van de bedrijfswereld.