Het jaar 2018 zat voor Coca-Cola vol mooie momenten en verhalen. Denk bijvoorbeeld aan 90 jaar Coca-Cola in België, maar ook de This is Forward week waarin we tal van duurzame activiteiten hebben georganiseerd en we lieten zien hoe we samen kunnen bouwen aan meer duurzaamheid. We blikken terug op onze 7 favoriete momenten van afgelopen jaar.

Me-time met Fuze Tea

We begonnen het jaar met een knaller door ons nieuwe ijstheemerk Fuze Tea te introduceren. Met 6 caloriearme* en verschillende smaken is ‘a little me time’ binnen handbereik. En dan was er natuurlijk ook nog de indrukwekkende reclame die de tijd letterlijk even stil liet staan. Herbeleef de commercial hieronder.

Fuze Tea lancering in België

90 jaar Coca-Cola in België

Wie jarig is trakteert, en dat pakten we in 2018 groots aan. We vierden onze 90e verjaardag met een exclusieve expo “90 jaar Coca-Cola, een Belgische love story”. Het begon allemaal in 1927. In dat jaar kwam de Antwerpse drankenhandelaar Gustave – Staf – Van Gansen van een reis uit de Verenigde Staten terug met een licentie om Coca-Cola in ons land te bottelen en te verdelen. In de 90 jaar die volgden is er natuurlijk heel wat gebeurd: er is de sterke link die we al die jaren opbouwden met muziek, sport, lifestyle en gastronomie … Er zijn onze productievestigingen waar we maar liefst 70% van de drankjes produceren die we in België verkopen… En we staan stil bij het belang dat we aan duurzaamheid en aan het werken aan de toekomst hechten… Benieuwd hoe we dat gevierd hebben? Bekijk hieronder de aftermovie van de expo.

Coca-Cola Summer first-time experience

Van een roadtrip langs Route 66 in de Verenigde Staten tot stuntvliegen hoog in de lucht. Deze zomer stond bij Coca-Cola in het teken van first-time experiences. We gaven ruim 600 unieke ervaringen weg onder het motto ‘minder hebben en meer beleven’. Dit deden we niet alleen, want in onze campagne liet Meneer Hendriks het goede voorbeeld zien met een aantal avontuurlijke momenten.

Mr Hendriks in België

Diversiteit en inclusie

Wij dragen diversiteit en inclusie hoog in het vaandel, want die waarden helpen ons om onze klanten  beter te begrijpen en van dienst te zijn. We streven niet alleen naar een gelijkwaardige vertegenwoordiging van vrouwen en mannen op directieniveau, maar we moedigen ook een groot aantal partnerships aan waarbij we iedereen de kans willen bieden om zijn potentieel te benutten. Zo hebben we al steun verleend aan WannaWork, een platform dat de nieuwe werknemers in contact brengt met bedrijven, maar ook Wo.Men @Work Award, een prijs die wordt uitgereikt door de organisatie JUMP aan de CEO die zich het afgelopen jaar het meest heeft onderscheiden in het bevorderen van professionele gelijkheid.

Fanta Battle of the Flavours

De namen Nour & Fatma en Lufy & Enzo waren deze zomer niet te missen op Youtube en Instagram, want zij gingen de strijd aan in de Fanta Battle of the Flavours. Deze bekende Youtubers bepaalden welke smaak nieuw in de supermarkten zou komen; Fanta Passionfruit Orange of Fanta Peach Apricot. Uiteindelijk wonnen Nour & Fatma de spannende strijd. hun smaak is nu te vinden in de winkels.

In gesprek over duurzame verpakkingen (This is Forward week)

Niet alleen momenten, maar ook mooie gesprekken blijven ons bij. Daarom dat de interviews met onder andere Bruno Van Gompel, Eva Lefevre, Jolien Schelstraete en Philippe Spildooren zeker in deze top 7 thuishoort. We gingen met hen in gesprek over duurzame verpakkingen, en daar hadden zij genoeg over te vertellen. Zo sprak Bruno Van Gompel vanuit zijn rol als WEBU Technical and Supply chain Director over biologisch afbreekbaar materiaal. Jolien Schelstraete, Brand Manager van Coca-Cola, vertelde over hoe we consumenten betrekken bij het recyclageproject terwijl Philippe Spildooren het had over hoe flesjes op festivals gerecycleerd kunnen worden. Ten slotte legde Eva Lefevre,  Associate Director Communications & Public Affairs, uit hoe Coca-Cola mikt op 100% recycleren.

Bruno Van Gompel over verpakkingen

Coca-Cola Christmas truck

Na meer dan 20 jaar luidde Coca-Cola de kersperiode opnieuw in met ‘Holidays are Coming’. De iconische spot, voor het eerst uitgezonden in 1995, en de bijhorende song kregen een opfrisbeurt. The Kingdom Choir, de Duitse zanger en rapper Namika en de Franse popster Camélia maakten een nieuwe versie. Ook dit jaar kwam de Coca-Cola kersttruck opnieuw naar ons land. Met maar liefst 22 haltes werd de kerstmagie helemaal tot leven gebracht!

Coca-Cola Christmas truck

*m.u.v. sparkling postmix