Wat houdt deze campagne in?

Van 14 mei 2018 tot en met 26 augustus 2018 kan je onvergetelijke ervaringen winnen. De actieverpakkingen van de deelnemende merken: Coca-Cola original taste, Coca-Cola light taste en Coca-Cola zero sugar, Fanta orange en Fanta orange zero added sugar, Sprite en Sprite no sugar zijn voorzien van een code waarmee je kan deelnemen aan de winactie door je aan te melden en de code in te voeren op de actiewebsite www.coca-cola.be/summer.

Wanneer kan ik deelnemen aan de promotie?

De promotie loopt van 14 mei tot en met 26 augustus 2018.

Welke producten nemen deel aan de promotie?

De volgende verpakkingen van Coca-Cola original taste, Coca-Cola light taste en Coca-Cola zero sugar, Fanta orange en Fanta orange zero added sugar, Sprite en Sprite no sugar met een zonnetje en de vermelding “Win unique experiences every day” nemen deel aan deze promotie:

-          330ml blik

-          500ml pet

-          1L pet

-          1,5L pet

-          200ml glas

Waarom moet ik me aanmelden om mee te doen aan de winactie?

Daar zijn verschillende redenen voor. De voornaamste reden is dat we contact met je moeten kunnen opnemen als je gewonnen hebt en je een e-mail moeten kunnen sturen met alle informatie die je nodig hebt om een prijs te kiezen. We moeten ook controleren of je oud genoeg bent om deel te kunnen nemen aan deze winactie van Coca-Cola. Ten tweede moeten wij ook zeker zijn dat je woonachtig bent in het land waar de campagne loopt. De belangrijkste voorwaarden voor deelname zijn tevens ook terug te vinden in de actievoorwaarden.

Waar kan ik een lijst vinden van alle prijzen die worden aangeboden?

De actievoorwaarden op de actiewebsite bevatten een lijst van de 500+ prijzen die bij deze zomercampagne te winnen zijn. Houd er wel rekening mee dat de prijzen afhankelijk zijn van beschikbaarheid. Hierbij wordt het principe ‘first come, first serve' gehanteerd, dus maak snel je keuze wanneer je een prijs gewonnen hebt.

Hoe oud moet ik zijn om deel te nemen aan deze actie?

Om deel te nemen aan deze actie, moet je 14 jaar of ouder zijn. Voor sommige ervaringen moet je aan bepaalde eisen voldoen qua leeftijd. Deze informatie vind je per prijs terug in de actievoorwaarden die je best goed doorneemt voor je een prijs kiest.

Hoe werkt het?

Om deel te nemen aan de actie, moet je een verpakking van de deelnemende producten: Coca-Cola original taste, Coca-Cola light taste en Coca-Cola zero sugar, Fanta orange en Fanta orange zero added sugar, Sprite of Sprite no sugar kopen. Op elke actieverpakking zit een pincode onder de dop (bij flessen) , onder het lipje (bij blikjes) en achteraan het label van de glazen flesjes. Bij multipacks staat de code op de insert in de verpakking. Surf naar de link op de actieverpakking, meld je aan en voer de pincode in om je kans te wagen om een ervaring te winnen. Je kunt hier je smartphone, laptop of computer voor gebruiken en je ziet meteen via een tombolasysteem of je een ervaring hebt gewonnen of niet.

Welke ervaringen kan ik winnen?

De ervaringen zijn ingedeeld in verschillende prijscategorieën van Gold tot Diamond. Elke winnaar krijgt meteen nadat je een code hebt ingegeven te zien of hij een prijs gewonnen heeft en binnen welke prijscategorie deze zit. Als je gewonnen hebt, krijg je te zien over welke prijscategorie het gaat. Er is dan een lijst te zien van alle prijzen die in deze prijscategorie beschikbaar zijn en hieruit kan je kiezen. Voor sommige ervaringen moet je aan bepaalde eisen voldoen: fysiek, medisch of leeftijdgewijs. Deze informatie vind je terug tijdens het kiezen van de ervaring. Hier moeten je als winnaar rekening mee houden voor je je prijs definitief kiest.

Hoe groot is de kans dat ik een prijs win?

De winnende inzendingen zullen onmiddellijk gekend worden door een willekeurig algoritme. Tijdens de gehele actieperiode (14 mei tot en met 26 augustus 2018) zijn er in België 516 prijzen te winnen.

Hoe kom ik erachter of ik heb gewonnen?

Als je je hebt aangemeld en je de unieke code vanop je verpakking hebt ingevoerd, kom je via een tombolasysteem meteen te weten of je gewonnen hebt of niet. Als je hebt gewonnen, krijg je een onlinecatalogus te zien met de ervaringen waar je uit kunt kiezen. Klik op een ervaring in de lijst voor meer informatie. Daar kan je ook definitief bevestigen dat je deze prijs kiest. Eens je definitief bevestigd hebt kan je deze keuze niet meer ongedaan maken.

Als je gewonnen hebt maar niet meteen een prijs kan kiezen (bvb. internetproblemen, etc) moet je je geen zorgen maken. Je wordt  hier ook via e-mail van op de hoogte gebracht. In deze e-mail staat een link naar de lijst om een prijs uit te zoeken. Winnaars krijgen 7 dagen de tijd om hun definitieve prijs te kiezen (let wel: first come, first serve) en vervolgens 6 maanden om hun prijs op de boekingssite van onze partner te boeken.

Wat als ik niet heb gewonnen?

Je hebt een code ingegeven maar niet gewonnen? Dan krijg je deze boodschap duidelijk te zien en dan kan je opnieuw meespelen. Je kan dan een nieuwe pincode (van een andere fles of blik of glazen flesje) invoeren om opnieuw je kans te wagen. Je kan maximaal 10 keer per 24u je kans wagen.

Hoe vaak kan ik meedoen aan de actie?

Je kan zo vaak deelnemen aan deze actie als je wil met een maximum van 10 codes/24uur. Let wel: elke unieke code kan maar één keer gebruikt worden en je kan per deelname maar één code ingeven.

Is het mogelijk om bij deze campagne meer dan één prijs te winnen?

Ja het is mogelijk om meerdere keren in de prijzen te vallen.

Kan ik meedoen aan een loting om later een prijs of voucher te winnen als ik nu niet heb gewonnen?

Nee, dit is geen onderdeel van deze campagne.

In welke landen loopt de zomercampagne?

De campagne loopt in België, Nederland, Luxemburg, Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Spanje, Portugal, Frankrijk en Finland. Let wel, de campagnes verschillen van land tot land.

Hoelang loopt deze campagne?

De campagne in België en Luxemburg loopt van 14 mei tot en met 26 augustus 2018.

Ik ben niet woonachtig in het land waar deze campagne loopt. Kan ik toch meedoen aan de winactie?

In de actievoorwaarden is vastgelegd dat je in het land (in dit geval België of Luxemburg) woonachtig moet zijn om een activiteit te kunnen winnen.

Website en pincodes

Waar vind ik de pincode?

Bij actieverpakkingen (dit wil zeggen: verpakkingen met een zonnetje en vermelding van ‘Win unique experiences every day’)  vind je onder de dop (pet-verpakkingen), onder het lipje (blik) of op de achterkant van het etiket (glazen flesje) een unieke code bestaande uit 10 cijfers en letters die je op www.coca-cola.be/summer kan invoeren om deel te nemen aan deze actie.

Hoe worden de unieke codes opgebouwd?

Bij actieverpakkingen (dit wil zeggen: verpakkingen met een zonnetje en vermelding van ‘Win unique experiences every day’) vind je onder het dopje (pet-verpakkingen) of onder het lipje (blik) een unieke code bestaande uit 10 cijfers en letters die je op www.coca-cola.be/summer kan invoeren om deel te nemen aan deze actie. Volgende letters gebruiken we nooit in onze unieke codes: A, E, I, O en U. Als je dus een letter O ingeeft zal het platform dit als het cijfer 0 interpreteren, zelfde voor de letter I die geïnterpreteerd zal worden als het cijfer 1.

Als je geen unieke code uit 10 cijfers & letters terugvindt op het lipje of onder de dop, vragen we je om even te dubbelchecken of het wel degelijk om een actieverpakking gaat. Indien de code ontbreekt of onleesbaar is, gelieve contact op ter nemen met het Consumer Interaction Center van Coca-Cola met vermelding van de Coca-Cola zomeractie.

Waarom werkt de code die ik heb ingevoerd niet?

Controleer eerst of je de code goed hebt ingevoerd en de juiste combinatie van letters en cijfers hebt gebruikt. Volgende letters gebruiken we nooit in onze unieke codes: A, E, I, O en U. Als je dus een letter O ingeeft zal het platform dit als het cijfer 0 interpreteren, zelfde voor de letter I die geïnterpreteerd zal worden als het cijfer 1.

Controleer ook of de code niet al eerder is gebruikt. Elke code is namelijk maar één keer geldig. Neem contact op met het Consumer Interaction Center van Coca-Cola als je zeker weet dat de code die je hebt ingevoerd juist is en nog niet is gebruikt. Vermeld daarbij de code die je op de actieverpakking hebt gevonden.

Wat gebeurt er als ik de vouchercode waar ik mijn prijs mee kan boeken, niet meer kan vinden?

De vouchercode voor de prijs wordt per e-mail naar het e-mailadres gestuurd waar je je mee hebt aangemeld. Controleer ook je ongewenste e-mail. Neem contact op met de externe partij die de ervaring aanbiedt als je de code nog steeds niet kunt vinden. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als je niet weet wie de externe partij is en je de vouchercode niet kunt vinden. Vermeld hierbij je naam, je e-mailadres, de gekozen activiteit en de datum en tijd waarop je te zien kreeg dat je had gewonnen.

Welke code moet ik invoeren op de boekingssite van de partner?

Heb je op de pagina met de selectie prijzen die binnen een bepaalde prijscategorie wordt aangeboden, een prijs uitgekozen? Dan word je naar een pagina geleid waar je keuze wordt bevestigd en waar de vouchercode wordt weergegeven die je nodig hebt voor de boekingssite van de partner. Je krijgt deze code ook per e-mail op het e-mailadres toegestuurd waarmee je je hebt aangemeld.

Wat als ik geen e-mail heb ontvangen met een code om later te boeken?

Controleer de ongewenste e-mail van het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld als je denkt dat je de code niet hebt gekregen. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als je de code niet kunt vinden. Vermeld ook steeds je naam, je e-mailadres, de gekozen ervaring en de datum en tijd waarop je te zien kreeg dat je had gewonnen.

Wat gebeurt er als mijn gegevens op het moment van de verificatie zijn veranderd?

De gegevens die je bij vorige acties op de actiewebsite van Coca-Cola hebt ingevoerd, kunnen onder bepaalde omstandigheden afwijken van je huidige gegevens. Bijvoorbeeld als je in tussentijd bent getrouwd en de achternaam van je man hebt aangenomen. Als dat het geval is, moet je contact opnemen met de klantenservice het Consumer Interaction Center en daarbij je naam en vouchernummer doorgeven.

Ik heb een activiteit uitgekozen, maar ben van gedachten veranderd. Kan ik nog een andere activiteit kiezen?

Eenmaal je een prijs gekozen hebt, kan je je keuze daarna niet meer aanpassen. Neem dus de tijd om de activiteit te kiezen die je het meest aanspreekt.

Ik heb geen toegang tot internet. Kan ik toch meedoen aan de winactie?

Helaas niet. Je hebt toegang tot internet nodig om mee te doen aan de actie. Je kunt de website op elke mobiele telefoon, tablet of computer met internetverbinding openen.

Hoe wordt de winnaar bepaald?

De winnende inzendingen zullen onmiddellijk gekend worden door een willekeurig algoritme

Wat als ik op de website de melding krijg dat de code al is gebruikt?

Codes kunnen maar één keer worden ingevoerd, dus controleer of de code al eens is gebruikt. Controleer ook nog eens of je de code goed hebt ingevoerd en de juiste combinatie van letters en cijfers hebt gebruikt. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als je zeker weet dat de code die je hebt ingevoerd, juist is en nog niet is gebruikt. Vermeld daarbij de code die je op de actieverpakking hebt gevonden.

Wat als mijn computer vastloopt of het internet uitvalt als het proces nog niet is afgerond en ik niet meer kan zien dat ik heb gewonnen?

Als je de code hebt ingevoerd en je te zien krijgt dat je hebt gewonnen, zullen we je ter bevestiging een e-mail sturen. Controleer dus je e-mail en ook je ongewenste mail. Is je computer tijdens het proces vastgelopen en is je pincode verzonden? Neem dan contact op met de het Consumer Interaction Center voor een nieuwe pincode.

Boeken en externe aanbieders

Waar moet ik voor betalen?

Als je een activiteit hebt uitgekozen, kan je op de actiewebsite meer informatie vinden over wat hierbij is inbegrepen

Wat als er aanvullende eisen zijn voor mijn reis?

Bespreek bij het boeken met de externe reispartner of er aanvullende eisen zijn en wat deze eisen inhouden.

Kan ik een extra overnachting boeken op de locatie van mijn activiteit?

Dit zal afhangen van de nog beschikbare kamers in het hotel en eventueel reeds geboekt transport. Indien mogelijk zal je voor deze extra overnachting zelf moeten betalen. Geef bij het boeken aan of je een extra overnachting wilt.

Kan ik de activiteit ook voor meer mensen boeken?

Voor elke activiteit geldt een maximumaantal deelnemers. Geef bij het boeken aan dat je met meer mensen wilt deelnemen aan de activiteit. Dit zal afhankelijk zijn van beschikbaarheid en hier zal je zelf voor moeten betalen.

Kan ik de reis ook voor meer mensen boeken die niet willen deelnemen aan de activiteit?

Ja, maar alleen als er nog plaatsen beschikbaar zijn. Tevens geldt dat je hier zelf voor moet betalen. Geef bij het boeken bij de externe partij aan of je de reis voor meer mensen wilt boeken.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Er is voor de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt, wettelijk vastgelegd hoeveel bagage je mag meenemen. Als je extra bagage wilt meenemen, kan dat. Hier moet je dan wel zelf voor betalen

Wat moet ik doen als de luchtvaartmaatschappij mijn bagage is kwijtgeraakt?

De procedures zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt en kunnen variëren. We raden aan dit voor de vlucht op de website van de luchtvaartmaatschappij na te kijken. Controleer ook wat je verzekering dekt en wat voor eigen risico is.

Wat als ik helemaal niet tevreden ben over de accommodatie?

Neem hiervoor contact op met de externe leverancier.

Wat dekt de standaardreisverzekering precies?

Sodexo stelt een geldbedrag ter beschikking voor de winnaar en zijn reisgenoot waarmee de consument zijn eigen reisverzekering kan afsluiten.

Klantenservice

Wat is de klachtenprocedure?

Een klacht over een bepaalde ervaring? Neem dan contact op met de externe leverancier waar je de ervaring hebt geboekt. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als de klacht gaat over het deelnemen aan de winactie.

Ik heb een vraag die hier nog niet is beantwoord. Wat moet ik doen?

Neem een kijkje in de actievoorwaarden. Wordt je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met het Consumer Interaction Center.

Met wie kan ik contact opnemen voor meer informatie?

Neem contact op met het Consumer Interaction Center als het gaat om een algemene vraag. Neem contact op met de externe leverancier waar je hebt geboekt als het gaat om de ervaring of de reis.

Moet ik het aankoopbewijs bewaren om aan te tonen dat ik een prijs heb gewonnen?

Nee, je hoeft het aankoopbewijs niet te bewaren om aan te tonen dat je een prijs hebt gewonnen. Je moet alleen de vouchercode bewaren die je via e-mail hebt ontvangen nadat je de ervaring hebt uitgekozen.

Waar kan ik de actievoorwaarden vinden?

Je kunt de actievoorwaarden op de actiewebsite vinden.

Ervaringen

Worden alle ervaringen die ik kan winnen door Coca-Cola aangeboden?

Nee, de te winnen ervaringen worden aangeboden door een selectie van ervaren partners die gespecialiseerd zijn in het aanbieden van verschillende soorten ervaringen

Toen ik had gewonnen, zag ik een prijs die nu niet meer beschikbaar is. Hoe komt dat?

De prijzen zijn afhankelijk van beschikbaarheid en hierbij wordt het principe ‘first come, first serve’ gehanteerd. Als je naar de pagina gaat waar je een prijs kunt uitzoeken, krijg je alleen de prijzen te zien die op dat moment nog beschikbaar zijn.

Hoe hebben jullie deze prijzen uitgekozen?

We werken hiervoor samen met Sodexo, een van de grootste aanbieders van dit soort winacties ter wereld. Sodexo heeft meer dan 55 jaar ervaring en werkt samen met meer dan 250 leveranciers en partners over de hele wereld om hoogwaardige prijzen aan te kunnen bieden.

Hoe weten jullie dat de prijzen die jullie aanbieden, voldoen aan de verwachtingen die de consument heeft bij een prijs van Coca-Cola?

We hebben zeer nauw samengewerkt met onze prijzenpartners om ervoor te zorgen dat de door ons aangeboden kwaliteit, het aanbod en de soort ervaring voldoen aan onze eigen hoge eisen. We kozen dus enkel leveranciers met een goede staat van dienst.

Sommige prijzen, zoals rallyrijden en raften, lijken me erg gevaarlijk. Wat als een winnaar tijdens een van deze ervaringen gewond raakt?

We waken erover dat we enkel samenwerken met leveranciers die een goede staat van dienst hebben. Zij beschikken steeds over de relevante, wettelijk voorgeschreven verzekeringen.

Wat gebeurt er als een winnaar niet kan deelnemen aan de activiteit omdat hij ziek is of vanwege een andere onvoorziene omstandigheid niet kan meedoen? Denk hierbij aan een zwangerschap, een begrafenis, dat je geen vrij kunt krijgen van je werk, etc.

Onze prijzenpartners zullen de consument bij elk redelijk verzoek tegemoet komen zodat die toch aan de gewonnen ervaring kan deelnemen.

Wat gebeurt er als een consument een prijs wint en het bedrijf van de aanbieder niet meer bestaat of het bedrijf een nieuwe eigenaar heeft gekregen? Betekent dit dat de winnaar gewoon pech heeft?

In dat geval zullen onze prijzenpartners er alles aan doen om de consument een soortgelijke prijs aan te bieden. Zo blijft een winnaar niet met lege handen achter.

Wat als een winnaar niet meer wil deelnemen aan de ervaring omdat op de locatie een ongeluk of een ander ernstig incident heeft plaatsgevonden of hier een terroristische aanslag is geweest?

Onze prijzenpartners zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de winnaars toch aan hun gewonnen ervaring kunnen deelnemen. Als de oorspronkelijke prijs niet meer kan worden aangeboden, zullen zij ter vervanging een soortgelijke prijs aanbieden.

Wat gebeurt er als de ervaring die ik als prijs wilde boeken, niet meer beschikbaar is?

De ervaringen worden volgens het principe 'wie het eerst komt, eerst maalt' aangeboden. Als een ervaring is volgeboekt, is deze niet meer als keuze beschikbaar. Winnaars hebben verder 7 dagen om een prijs te kiezen en vervolgens 6 maanden om hun prijs op de boekingssite van onze partner te boeken. Dit wordt ook uitgelegd in onze actievoorwaarden op de website.

Kan ik een ervaring inwisselen voor geld?

Nee, de ervaring kan niet worden ingewisseld of worden overgedragen aan derden en mag ook niet worden verkocht of op welke manier dan ook te koop worden aangeboden.