Actie op Dranken

  • Meer keuze
  • Meer informatie
  • Minder suiker

We zullen een bedrijf met een drankje voor elk moment zijn, dat consumenten een nog grotere keuze biedt aan dranken met minder suiker.

  1. We gaan de hoeveelheid suiker in onze frisdranken met 10% verminderen tussen 2015 en 2020. Die daling komt bovenop de 5% die we in de voorbije vijf jaren realiseerden.1

  2. We streven ernaar dat 50% van ons verkoopvolume komt van dranken met weinig of geen calorieën.2

  3. We laten de samenstelling van onze dranken en ons portfolio continu evolueren om een grotere keuze aan dranken aan te bieden.

  4. We maken het consumenten gemakkelijker om hun suikerinname te verminderen dankzij duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen.3

  5. We garanderen dat we geen reclame maken gericht op kinderen jonger dan 12 jaar en we laten onze sales en marketing evolueren in lijn met de externe verwachtingen.
Referentiejaar is 2010 en doelstellingen zijn tegen 2025, tenzij anders vermeld

1 Enkel bruisende en niet-koolzuurhoudende frisdranken. Exclusief water en fruitsap.

2Totale CCEP-verkoopvolume. Exclusief koffie, alcohol, bier of Freestyle. Laagcalorische dranken ≤20kcal/100ml. Calorievrije dranken ≤4kcal/100ml.

3 We zullen in de komende twaalf maanden specifieke doelstellingen ontwikkelen voor kleinere verpakkingen.