Actie op Dranken

  • Meer keuze
  • Meer informatie
  • Minder suiker

We zullen een bedrijf met een drankje voor elk moment zijn, dat consumenten een nog grotere keuze biedt aan dranken met minder suiker.

  1. We gaan de hoeveelheid suiker in onze frisdranken met 10% verminderen tussen 2015 en 2020. Die daling komt bovenop de 5% die we in de voorbije vijf jaren realiseerden.1

    In 2017 hebben we de hoeveelheid suiker in onze frisdranken met 4,3% verminderd (sinds 2015).
     
     
  2. We streven ernaar dat 50% van ons verkoopvolume komt van dranken met weinig of geen calorieën.2

    In 2017 bevatte 51% van ons totale verkoopvolume in België en Luxemburg geen suiker en calorieën.

  3. We laten de samenstelling van onze dranken en ons portfolio continu evolueren om een grotere keuze aan dranken aan te bieden.

    In 2017  brachten we  13 productinnovaties en 8 verpakkingsinnovaties op de markt.

  4. We maken het consumenten gemakkelijker om hun suikerinname te verminderen dankzij duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen.3

    In 2017 was 17% van ons totale verkoopvolume in België en Luxemburg is beschikbaar in verpakkingen van 250 ml of kleiner.

  5. We garanderen dat we geen reclame maken gericht op kinderen jonger dan 12 jaar en we laten onze sales en marketing evolueren in lijn met de externe verwachtingen.

1 Enkel bruisende en niet-koolzuurhoudende frisdranken. Exclusief water en fruitsap.

2Totale CCEP-verkoopvolume. Exclusief koffie, alcohol, bier of Freestyle. Laagcalorische dranken ≤20kcal/100ml. Calorievrije dranken ≤4kcal/100ml.

3 We zullen in de komende twaalf maanden specifieke doelstellingen ontwikkelen voor kleinere verpakkingen.

*De gerapporteerde realisaties voor 2017 in dit artikel zijn van toepassing op de Belgisch-Luxemburgse markt.