Grootste merkintroductie van Coca-Cola in België & Luxemburg in meer dan 10 jaar.

Vanaf januari maken Belgen en Luxemburgers kennis met het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea. Qua volume-ambitie zal Fuze Tea de grootste introductie van Coca-Cola in België en Luxemburg zijn sinds Coca-Cola zero sugar, nu meer dan 10 jaar geleden. Fuze Tea is een verrassende fusie van thee-extracten, vruchtensap en kruidenextracten. De vier Fuze Tea varianten die op de Belgisch-Luxemburgse markt komen zijn caloriearm[1] en worden gemaakt op basis van duurzaam ingekochte thee. Het nieuwe merk is vanaf januari overal te vinden in België en Luxemburg.

Schenk jezelf wat me-time

IJsthee is na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Céline van den Rijn, marketing directeur Coca-Cola Services: “De ready-to-drink thee-categorie is een belangrijk segment dat afgelopen jaar met 3% in waarde en volume[2] groeide in België. Wij geloven dat de tijd rijp is ons Coca-Cola merkenportfolio nog te verbreden door het bereik van onze theemerken uit te breiden en een belangrijke rol te spelen in deze categorie.”

Bovendien stijgt de vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Daarom komt de introductie van Fuze Tea, als nieuwe grote speler, op een goed moment. Met de sign-off ‘Schenk jezelf wat me-time’, speelt het merk in op momenten waarop consumenten wat tijd voor zichzelf willen nemen.

4 Smaken voor de Belgisch-Luxemburgse markt

Fuze Tea is een sterspeler en één van de snelst groeiende merken binnen het internationale portfolio van Coca-Cola. Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is Fuze Tea nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in maar liefst 52 landen. Speciaal voor de Belgische en Luxemburgse consument heeft Coca-Cola  in zijn Brusselse R&D centrum een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Europese en meer specifiek de Belgisch-Luxemburgse smaakvoorkeuren. Fuze Tea is in België verkrijgbaar in vier smaken: twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Black Tea Sparkling en Black Tea Lemon.

Duurzaam ingekochte thee

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het recent gelanceerde West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, verpakkingen en maatschappelijke betrokkenheid belangrijke pijlers. Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee die afkomstig is van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegheid en scholing.

Verkrijgbaarheid

Fuze Tea is verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, ‘on the go’ locaties en in de horeca in België en Luxemburg. Fuze Tea is beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: 200ml glas, blikjes van 250ml en 330 ml, petfles van 400ml en 1,25 l. Zodat consumenten, waar ze ook zijn, een momentje voor zichzelf kunnen nemen om te genieten van een caloriearm en bovenal verrassend lekker drankje.

Ga voor meer informatie naar www.fuze-tea.com.

[1] De 4 Fuze Tea varianten bevatten tussen de 17 en 19 kcal per 100ml en zijn daarmee caloriearme drankjes. Een caloriearm drankje bevat 20 kcal of minder per 100ml. Enkel de sparkling postmix, verkrijgbaar in sommige restaurants, is hierop een uitzondering.

[2] Nielsen, MAT W51 2017 Value