Fuze Tea, 1 jaar na de start: 2 nieuwe smaken én nummer 2 in de Belgische markt

Anderlecht, 25 maart 2019 - Vorig jaar maakte België kennis met het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea: een unieke fusie van thee, fruit en kruiden[1]. Vandaag, 1 jaar na de lancering, is het merk niet alleen de nummer 2 in de Belgische retailmarkt[2], maar zorgt het ook voor een verschuiving in het ijstheelandschap naar meer en meer liefhebbers van de niet-bruisende varianten. Fuze Tea breidt zijn gamma nu ook uit met 2 nieuwe niet-bruisende smaken: Black Tea Lemon Lemongrass en Green Tea Lime Mint. Fuze Tea is caloriearm en wordt gemaakt op basis van duurzaam geteelde thee.

2 heerlijke nieuwe smaken, dezelfde unieke samenstelling

Fuze Tea maakt het verschil in het ijstheeaanbod door zijn unieke samenstelling: de combinatie van thee, fruit en kruiden. Dat weerspiegelt zich niet alleen in zijn heerlijke smaak, maar vanaf dit jaar ook nog duidelijker in de communicatie rond Fuze Tea. Daarnaast blijft de consument op zoek naar nieuwe, verrassende combinaties en daar biedt de lancering van 2 nieuwe smaken Black Tea Lemon Lemongrass en Green Tea Lime Mint een antwoord op. Een zwarte theevariant met citroen en een toets van limoengras en een groene theevariant met limoen en een toets van munt[1]. Beiden zijn caloriearm en niet-bruisend.

Fuze Tea maakt van Belgen liefhebbers van niet-bruisende varianten

Belgen zijn samen met Nederlanders een uitzondering in Europa als liefhebbers van bruisende ijsthee-varianten[3]. De lancering van verrassende Fuze Tea fusies zorgt er echter voor dat meer en meer mensen ook varianten zonder bruis ontdekken. De ‘niet bruisende’ ijstheemarkt groeide in 2018 met 26%[4] waar Fuze Tea voor 13% van de groei bijdroeg. De ijstheemarkt is zijn geheel is nog in volle expansie met een groei van 16% waar Fuze Tea de helft voor zijn rekening nam.

Fuze Tea zet in op duurzame thee

Het thee-extract in Fuze Tea is nu gecertificeerd door de ‘Rainforest Alliance’. Rainforest Alliance is  een organisatie van mensen, bedrijven, regeringen en gemeenschappen die zich inzet voor een duurzame landbouw. In de praktijk betekent dit dat de thee die Fuze Tea gebruikt geproduceerd wordt door landbouwers die de biodiversiteit beschermen en erover waken dat de natuurlijke bronnen op een duurzame manier benut worden. De Rainforest Alliance waakt ook over de menselijke kant van de landbouw: de  landbouwers beschermen het welzijn van hun werknemers en van de lokale gemeenschap die de ruggengraat van hun bedrijf vormt.

Deze video zet alles nog eens op een rijtje:

Over Fuze Tea

Fuze Tea is een verrassende fusie van thee, kruiden en fruit[1] die samenkomen tot een heerlijke smaakervaring. In België is Fuze Tea in 5 smaken (waarvan 1 bruisende en 4 niet-bruisende) en verschillende verpakkingsgroottes verkijgbaar:

• Black Tea Lemon (Sparkling)
  • Black Tea Lemon Lemongrass
  • Black Tea Peach Hibiscus
  • Green Tea Mango Chamomile
  • Green Tea Lime Mint

Verschillende varianten zijn beschikbaar in glazen flesjes van 200ml (horeca), blikjes van 250ml en PETflessen van 400ml en 1,25 liter. De nieuwe smaken Black Tea Lemon Lemongrass en Green Tea Lime Mint zijn beschikbaar in blik 250 ml en 400 ml PET. Alle plastic flessen inclusief doppen en blikken zijn 100% recycleerbaar en worden door recyclage deels opnieuw gebruikt in een nieuwe verpakking.

De 5 Fuze Tea varianten bevatten tussen de 17 en 19 kcal per 100ml en zijn daarmee caloriearme drankjes dankzij een combinatie van suiker en stevia-extract. Een caloriearm drankje bevat 20 kcal of minder per 100ml.

### EINDE PERSBERICHT ##

Over Coca-Cola in België

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, AdeZ, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen.

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.

Voor bijkomende vragen kan je contact opnemen met  Molly Verbeeck, persverantwoordelijke voor Coca-Cola Services via beluxpressinfo@coca-cola.com of +32 499 77 28 28.

[1]  Fuze Tea is een drank op basis van thee-extracten, fruitsap uit concentraat en kruidenextracten, met suiker en zoetstof.

[2] Fuze Tea is nummer 2 op de Belgische retail markt van A-merken. Bron: Nielsen GTC – 2018 value market share)

[3] Bron: Nielsen GTC – 2018 value market share

[4] Bron voor alle cijfers in deze paragraaf vermeld: Nielsen GTC, FY 2018 numbers – cijfers over de groei in waarde van de ijsthee-categorie in retail in België.