Jij recycleert, Coca-Cola trakteert

We zijn massaal erg bezorgd over verpakking, plastic en de vervuiling die het met zich meebrengt. Drankenproducent Coca-Cola beseft dit als geen ander en wil dan ook zijn verantwoordelijkheid opnemen. Uit bevragingen bij stakeholders en consumenten werd duidelijk dat het merk een grote rol kan en moet spelen bij het inspireren van consumenten om tot recycleren over te gaan. Precies daarom lanceerde de drankenproducent de opmerkelijke oproep: “Koop geen Coca-Cola als je ons niet helpt recycleren!” Nu gaat het bedrijf een stap verder en wilt het ook aan onze Belgische kust, een plaats waar zwerfvuil een enorm groot probleem is, inzetten op recyclage en dat op een leuke, speelse manier: uitstapje naar de kust? Coca-Cola zorgt voor je strandstoel! Verzamel afval, breng het naar de Coca-Cola beach bar en ontvang een duurzame gadget die je dagje op het strand nog leuker maakt.

Koop geen Coca-Cola als je ons niet helpt recycleren!

Coca-Cola beseft dat de consument bezorgd is om verpakkingen, en is dat zelf ook. De drankenproducent is dan ook van mening dat zij het gebruik van verpakkingen waar mogelijk moeten verminderen en dat alle verpakkingen, inclusief plastic, zo veel mogelijk moeten worden ingezameld en gerecycleerd. Daarvoor stelde Coca-Cola in 2017 ambitieuze verpakkingsdoelen voorop. Zo wil het bedrijf tegen 2025 100% van haar verpakkingen opnieuw inzamelen na gebruik én minstens 50% gerecycleerd plastic in alle plastic flessen gebruiken.

Anouk Van Hauteghem, Marketing Directeur Coca-Cola Services: “Dat we echt geloven in een circulaire visie voor verpakkingen, willen we bewijzen met het 250ml Coca-Cola flesje dat voor 100% (m.u.v. dop en etiket) gemaakt is van gerecycleerd plastic (te vinden op festivals en evenementen deze zomer). Daarnaast produceren we tegen het einde van het jaar al onze plastic flessen van de merken Honest & Chaudfontaine uit 100% gerecycleerd plastic”.

Help ons recycleren @ the beach bars

Er is geen plaats waar het probleem van zwerfvuil zo duidelijk is, als aan de kust. Net daarom kiest Coca-Cola voor deze bijzondere next step: een beach bar die in de loop van juli en augustus de Belgische kust afreist en specifiek opgezet wordt om toeristen en consumenten te sensibiliseren om meer te recycleren.

Aan de beach bar worden toeristen namelijk opgeroepen om afval op het strand te verzamelen en af te leveren aan de Coca-Cola Beach Bar. Afhankelijk van de grootte van de gevulde doos, kunnen de toeristen verschillende gadgets uitlenen die hun dagje strand er nog veel leuker op maken: denk maar aan strandstoelen, waterpistolen, een windzeil, handbal, vlieger of surfplank, stuk voor stuk tweedehands items of items gemaakt uit gerecycleerd plastic of andere ecologische materialen. Coca-Cola legt in de beach bar overigens ook uit wat het zelf doet.

Je kan natuurlijk ook genieten van een verfrissende Coca-Cola aan de beach bars in Blankenberge en Koksijde. En je hoeft dus niets mee te nemen als je een uitstapje naar de kust maakt, Coca-Cola has got you covered!

Praktisch:

• Beach Bar Blankenberge: 29 tot en met 31 juli
  • Beach Bar Koksijde: 1 tot en met 7 augustus
  • Beach Bar De Haan: 12 tot en met 21 augustus

### EINDE PERSBERICHT ###

Perscontact

Voor bijkomende vragen kan u contact opnemen met Evy Vanderwaeven, PR manager Famous Relations evy.vanderwaeven@famousrelations.be of +32 498 75 23 27 en met Suzanne Decock, PR & Communications manager Belux bij Coca-Cola Services via beluxpressinfo@coca-cola.com of+32 499 77 28 28.

Over Coca-Cola in België en Luxemburg

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP).

CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, AdeZ, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen.

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.