COCA-COLA ONTWERPT IN SAMENWERKING MET DIESEL EEN CAPSULECOLLECTIE DEELS GEMAAKT VAN GERECYCLEERD MATERIAAL
Brussel, 30 september 2019 – Dit najaar bundelen twee iconische merken, DIESEL en
Met onder meer gerecycleerd pet afkomstig van plastic flessen die niet meer recycleerbaar waren tot nieuwe flessen en herwonnen katoenvezels is een kledingcollectie gecreëerd die een frisse, moderne interpretatie geeft van DIESEL casualwear aesthetic in combinatie met het iconische karakter van
De samenwerking werd wereldwijd uitgerold op 27 september, met de primeur van The (Re)Collection in het gerenommeerde warenhuis Galeries Lafayette in Parijs. Op deze manier werd tijdens Paris Fashion Week de unieke boodschap van recyclage tot leven gebracht, en hadden Parijse ‘style seekers’ meteen de kans zich stijlvol te kleden met een collectie waarin gerecycleerde materialen zijn verwerkt. Het lanceringsevent in Parijs wordt gevolgd door een reeks partnerevents over de hele wereld, onder meer in Londen, Berlijn, Milaan, Tokio, Sjanghai, Beijing, Amsterdam en New York.
Om bewuste shoppers en fashionista’s over de hele wereld de waarde van recyclage te laten zien, is de DIESEL x
The (Re)Collection: 12 onweerstaanbare must-haves
The (Re)Collection combineert DIESEL’s casualwear aesthetic met het iconische karakter van
Tot de hero denim kledingstukken uit de collectie behoren een unisex denim workwear jacket met rood gestikte details en het iconische
De zwarte jersey tracksuit met rits creëert een kegelvormig silhouet en is voorzien van speelse accenten in contrasterend
The (Re)Collection omvat premium DIESEL x
Daarnaast omvat de capsule een herenzwembroek in klassiek zwart met een taillekoord en een damesbadpak met lage rug in een zwarte en witte variant, beide met het logo van DIESEL x
Een uniek partnership van twee iconische merken
Michelle Moorehead, VP Global Licensing & Retail van The
Door het DNA van
Renzo Rosso, oprichter van Diesel: “Als pionier in denim en casual fashion heeft DIESEL in de branche altijd bekendgestaan als vernieuwend. The (Re)Collection is een samenwerking tussen twee authentieke en iconische merken die beide willen werken op een verantwoorde en duurzame manier. Geïnspireerd door onze visie voor de toekomst zoeken wij in samenwerking met
Anouk Van Hauteghem, Marketing Director
De collectie zal vanaf 7 oktober 2019 officieel worden gelanceerd in geselecteerde DIESEL stores wereldwijd en op DIESEL.com
#DieselxCocaCola
#TheREcollection
@diesel
@cocacola
Kijk ook op: https://youtu.be/lX7J9ANhOmI
### EINDE PERSBERICHT ###
Perscontact
Voor bijkomende vragen kan u contact opnemen met Evy Vanderwaeven, PR manager Famous Relations evy.vanderwaeven@famousrelations.be of +32 498 75 23 27 en met Suzanne Decock, PR & Communications manager Belux bij
Over
‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven.
CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt
Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.
(*) merken die niet aan de The
Over DIESEL
Diesel is een innovatief internationaal lifestyle-merk dat een brede collectie jeans, kleding en accessoires produceert. Sinds de oprichting in 1978 is Diesel geëvolueerd van een toonaangevende pionier in denim naar premium vrijetijdskleding en is het een echt alternatief voor de gevestigde luxemarkt geworden. Ondanks de groei is de filosofie van Diesel hetzelfde gebleven: een merk dat staat voor passie, individualiteit en zelfexpressie.
Op Social