HONEST®  lanceert HONEST® Tea en HONEST® Lemonade op de Belgische markt

Brussel, 18 juli 2019 – HONEST® heeft een duidelijke missie: eenvoud bevorderen in een enorm complexe wereld. En dat doet het merk dankzij een heerlijk assortiment biologische, verfrissende, maar vooral eerlijke drankjes. HONEST® staat met andere woorden voor heerlijk én eerlijk, of het nu gaat over de ingrediënten of de volledig recycleerbare flesjes(1). HONEST® breidt zijn gamma nu ook uit en lanceert HONEST® Tea en HONEST® Lemonade op de Belgische en Luxemburgse markt.

2 lanceringen, 4 heerlijke nieuwe smaken

Coca-Cola introduceerde in mei 2018(2) over heel Europa HONEST®, een nieuw biologisch assortiment aan theedranken, koude koffiedranken, vruchtenlimonades en fruitige kruidentheeinfusies. Het Belgische gamma dat tot nu toe bestaat uit HONEST® Fruity Infusions en HONEST® Kids wordt vandaag uitgebreid met 2 nieuwe productlijnen: HONEST® Tea en HONEST® Lemonade.

Beide productlijnen brengen meteen 2 heerlijk eerlijke varianten met zich mee. De HONEST® Tea zal bestaan uit de White Brewed Tea Peach & Rosemary en de Black Brewed Tea Raspberry & Basil. De HONEST® Lemonade lijn bevat de Original Lemonade - Lemon en de Pink Lemonade.

HONEST® hecht niet alleen waarde aan wat het toevoegt, maar ook aan wat het weglaat

HONEST® doet er alles aan om zo transparant mogelijk te communiceren over zijn duurzaamheidstraject en heeft het duidelijke doel voor ogen om tegen 2020 uit te groeien tot een merk dat 100% gerecycleerde plastic flessen gebruikt. Het merk zet bovendien volop in op het produceren van minder suikerhoudende producten.

HONEST® streeft ernaar om plastic afval te verminderen. De HONEST® flesjes hebben een glazen en een plastic variant. Tegen 2020 zullen alle plastic HONEST® flesjes gemaakt worden met 100% gerecycleerde plastic (rPET). Zo’n flesjes hebben een aanzienlijk lagere ecologische voetafdruk dan flessen die gemaakt worden van nieuw plastic én zijn zelf ook volledig recycleerbaar. En dat is een duidelijk signaal van de ambitie die Coca-Cola heeft met al zijn merken: Coca-Cola hoopt in 2025 de doelstelling om 50% rPET te gebruiken voor de verpakkingen van zijn totale portfolio in West-Europa te behalen en zelfs te overtreffen.

Daarnaast streeft HONEST® ernaar om drankjes te maken die minder calorieën en minder suikers bevatten én nog steeds geweldig smaken. De fruitige dranken uit het HONEST® Kids gamma bevatten nu bijvoorbeeld al geen toegevoegde suikers.

HONEST® Lemonade:

VOEDINGSWAARDE PER

100ml

330ml (%*)

Energie

103kJ/24kcal

340kJ/79kcal (4%)

Vetten

0g

0g (0%)

waarvan verzadigde vetzuren

0g

0g (0%)

Koolhydraten

5.7g

19g (7%)

waarvan suikers

5.7g

19g (21%)

Eiwitten

0g

0g (0%)

Zout

0g

0g (0%)


* Referentie-inname van een gemiddelde volwassene (8 400 kJ/2 000 kcal)

HONEST® Tea:

VOEDINGSWAARDE PER

100ml

330ml (%*)

Energie

78kJ/18kcal

257kJ/59kcal (3%)

Vetten

0g

0g (0%)

waarvan verzadigde vetzuren

0g

0g (0%)

Koolhydraten

4.5g

15g (6%)

waarvan suikers

4.5g

15g (17%)

Eiwitten

0g

0g (0%)

Zout

0g

0g (0%)


* Referentie-inname van een gemiddelde volwassene (8 400 kJ/2 000 kcal)

(1) Met uitzondering van HONEST® Coffee.

(2) De fruitige kruidentheeinfusies werden reeds in 2017 in België & Luxemburg gelanceerd.

 

### EINDE PERSBERICHT ###

Perscontact

Voor bijkomende vragen kan u contact opnemen met Evy Vanderwaeven, PR manager Famous Relations evy.vanderwaeven@famousrelations.be of +32 498 75 23 27 en met Suzanne Decock, PR & Communications manager Belux bij Coca-Cola Services via beluxpressinfo@coca-cola.com of +32 499 77 28 28.

Over HONEST®

HONEST® streeft naar het creëren en promoten van heerlijke biologische dranken. 

Het was de behoefte aan eenvoudige, biologische verfrissingen gemaakt van bijzondere ingrediënten die Seth Goldman, mede-oprichter en nu TeaEO Emeritus van HONEST®, inspireerde. Als actieve persoon probeerde Seth tal van dorstlessers uit, maar hij bleef constant op zoek naar de perfecte drank die niet te zoet was, maar toch voldoende smaak had. Zo experimenteerde Seth in zijn keuken met het mengen van thee, sap en water en richtte hij samen met zijn Yale professor Barry Nalebuff in 1998 HONEST® op. Beide stichters gebruikten de keuken van Seth in Bethesda, Maryland, Amerika als HONEST® Head Quarters. Na 10 jaar van indrukwekkende groei investeerde The Coca-Cola Company 40% in HONEST® en kocht het bedrijf in 2011. 

Tegenwoordig is HONEST® de bestverkopende biologische, gebottelde thee in de Verenigde Staten en wordt het in meer dan 100.000 winkels verkocht. 

Over Coca-Cola in België en Luxemburg

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, AdeZ, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen. 

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.