Coca-Cola light taste lanceert exotische nieuwe smaak om de winterblues tegen te gaan

Brussel, 13 november 2019 – De dagen worden korter, de nachten langer en de temperaturen lager.  Des te meer redenen om in te zetten op kleine, gezellige momentjes die ons met z’n allen door de koude winterdagen helpen. Coca-Cola light taste zet namelijk volop in op die zorgeloze, vrije momentjes die het leven zo leuk maken. En dat gaat hand in hand met de nieuwe Coca-Cola light taste Pineapple: een heerlijke, exotische variant die de winterblues helpt tegengaan en meteen ook het allereerste nieuwe product van Coca-Cola waarvan de multipack blikjes in karton in plaats van plastic verpakt wordt. Deze kartonnen verpakkingen passen in de ambitie om stap voor stap alle onnodige of moeilijk te recycleren plastic uit Coca-Cola’s portfolio te verwijderen.

Take life on the light side

Coca-Cola light taste, de iconische light-versie van Coca-Cola die al sinds 1983 op de Belgische markt is, was de eerste suikervrije variant van de klassieke Coca-Cola.

Na de heerlijke lemon-variant werden eind vorig jaar 2 nieuwe smaken gelanceerd: Exotic Mango en Ginger Lime. Nu mag het gamma een vierde verfrissende variant verwelkomen: Coca-Cola light taste Pineapple. Met deze verrassende exotische smaak wil Coca-Cola ons opnieuw laten genieten van hun iconische light-versie. Anouk Van Hauteghem, marketing director bij Coca-Cola Services: “We weten dat consumenten vragende partij zijn om steeds vaker verrast te worden – uit recent onderzoek1 blijkt dat zo’n 2 op 3 ervan geniet om nieuwe smaken te ontdekken. Met deze nieuwe variant willen we die keuze aanbieden. Alleen zo kunnen we blijven beantwoorden aan de sterk evoluerende marktvraag. Dat past perfect binnen onze ambitie om een Total Beverage Company te worden, waarbij we investeren in innovatie om ons aanbod uit te breiden en zo een drankje voor elk moment van de dag te kunnen aanbieden.”

“Lighthearted moments” om de winterblues te voorkomen

Coca-Cola light taste is de uitstekende partner bij het beleven van “lighthearted moments”. Je kent ze wel, die zorgeloze, heerlijke momentjes die je onverwacht alleen of met vrienden beleeft: een etentje met vriendinnen, een filmavond organiseren, een dagje gezellig gaan shoppen en even heerlijk gek doen, … Bij al deze zorgeloze, fijne momenten, is een Coca-Cola light taste niet weg te denken – zeker tijdens de donkere wintermaanden.

Met deze 6 tips ga je de winterblues tegen:

1.       Love what you eat. Eet naar hartenlust en geniet van elke hap! Wat je eet heeft niet alleen een enorme impact op je energie, maar ook op je humeur. Je hoeft dat stukje chocola ’s avonds niet al-tijd te weerstaan.

2.       Beweeg. Zoek een sportmaatje en haal regelmatig de sportieveling in jezelf naar boven. Sporten maakt endorfines vrij, geeft je energie is zo het ideale middel tegen een dipje.

3.       Ga naar buiten. Tijdens de werkdag durven we het allemaal wel eens te vergeten. Maar grijp geregeld enkele collega’s bij de hand en ga samen een wandelingetje maken. Haal diep adem, kom even tot rust en ga helemaal op in een luchtig gesprek.

4.       Plan je vrije momenten. Plan leuke trips, gezellige avondjes of een heerlijk wellnessdagje op voorhand in. Op die manier laat je jezelf toe om steeds uit te kijken naar deze zalige momenten, waardoor je je gegarandeerd goed voelt. Maar laat natuurlijk ook wat ruimte voor onverwachte plannen!

5.       Ontspan. Leer genieten van niets doen. Maak je hoofd leeg, ga even op in een goed boek of voer een geweldige koffieklets met je familie of vrienden.

6.       Zorg dagelijks voor een mini digital detox. Ga offline om te genieten van het hier en nu. Zorg ervoor dat je wanneer je bij vrienden of familie bent, wanneer je een momentje voor jezelf neemt, … hier ook ongestoord van kan profiteren.

Een nieuwe stap in de verwezenlijking van de duurzaamheidsdoelstelling van Coca-Cola

Begin oktober werd het reeds bekendgemaakt: dankzij twee nieuwe verpakkingsinstallaties in de Gentse productie- en distributievestiging van Coca-Cola wordt de plasticfolie, die gebruikt werd rondom blikjes, vervangen door karton bij zo’n 29 varianten. Op die manier zal jaarlijks 80 ton plastic bespaard worden in België. Die nieuwe installaties zijn een directe vertaling van Coca-Cola’s aangescherpte duurzaamheidsdoelstellingen voor verpakkingen in West-Europa waarin het streven naar een wereld zonder verpakkingsafval centraal staat. Voor meer info zie dit persbericht.

Coca-Cola kondigt dan ook met trots aan dat Coca-Cola light taste Pineapple het eerste nieuwe product is dat in karton verpakt wordt. Deze verpakking zal vanaf nu ook toegepast worden op de andere light-smaken.

Coca-Cola light taste Pineapple in de winkelrekken

De nieuwe Coca-Cola light taste Pineapple blikken zijn nu al te vinden in de Belgische winkelrekken. Ze zijn verkrijgbaar in elegante zilverkleurige blikjes van 250ml.

### EINDE PERSBERICHT ###

1 Bron: Innova Trends Survey (2018).

Perscontact

Voor bijkomende vragen kan u contact opnemen met Eva van Riet, PR manager Famous Relations via eva.vanriet@famousrelations.be of +32 474 88 76 84 en met Suzanne Decock, PR & Communications manager Belux bij Coca-Cola Services via beluxpressinfo@coca-cola.com of +32 499 77 28 28.

Over Coca-Cola in België

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen. 

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.