Coca-Cola breidt suikervrije assortiment uit met frambozensmaak

Na de introductie van 7 suikervrije dranken vorig jaar en 3 dit jaar, blijft Coca-Cola investeren in zijn caloriearme segment. Nieuwkomer Coca-Cola zero sugar raspberry sluit zich met een zachte frambozensmaak aan bij fruitvarianten cherry en lemon. Vandaag is bijna een op de twee Coca-Cola’s suikervrij en blijft het aandeel van Coca-Cola zero sugar groeien.

Ook binnen het merk Coca-Cola zijn consumenten meer dan ooit op zoek naar variatie. Daarbij kiezen ze steeds vaker voor een suikervrije variant. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar framboos krijgt dit assortiment er een derde fruitversie bij. De nieuwe smaak is verkrijgbaar in een elegant 250 ml-blikje.

Twaalf jaar na de lancering op de Belgische markt, in 2006, koopt 9%* van de Belgische gezinnen op regelmatige basis de calorievrije frisdrank. Daarmee groeide het aandeel van Coca-Cola zero sugar van 2% in het eerste jaar naar bijna 39% binnen alle Coca-Cola-varianten vandaag.

* GFK – June 2018