Het toonaangevende Amerikaanse drankenbedrijf The Coca-Cola Company zet zijn 32-jarige samenwerking met de UEFA voort en wordt een officiële sponsor van UEFA EURO dat volgend jaar plaatsvindt.

UEFA en Coca-Cola hebben een deal aangekondigd waardoor de drankenproducent de officiële sponsor van niet-alcoholische dranken wordt van UEFA EURO 2020.

De competitie die volgende zomer wordt gespeeld, zal een uitzonderlijke Europese uitstraling hebben omdat het toernooi in 12 steden verspreid over het hele continent wordt georganiseerd om de 60e verjaardag van UEFA EURO te vieren.

De sponsorovereenkomst geeft de onderneming de kans verschillende merken te presenteren, waaronder sprankelende dranken, sportdranken, water, kant-en-klare koffie en dranken op basis van fruit, al dan niet met weinig of geen suiker.

"Wij waarderen Coca-Cola's aanhoudende inzet voor het Europees voetbal voor landenteams. Door nu ook UEFA EURO 2020 te sponsoren, zijn ze al ruim voorbij het vierde decennium", zegt Guy-Laurent Epstein, Marketing Director van UEFA Events SA.

"Coca-Cola is voor ons een perfecte partner, niet alleen vanwege de lange samenwerking met UEFA maar ook omdat ze erin slagen mensen te verenigen en samen te brengen. Dit is bijzonder relevant voor UEFA EURO 2020 want voor het eerst organiseren we het toernooi in 12 landen en de fans zullen meer dan ooit naar topvoetbal kunnen kijken verspreid over het hele continent."

Coca-Cola heeft een lang en vruchtbaar partnership met de UEFA opgebouwd sinds het zich in 1988 voor het eerst inschreef om het belangrijkste landenteamtoernooi van de UEFA te sponsoren.

"We hebben een lange en rijke geschiedenis in het ondersteunen van voetbal op alle niveaus, van voetbal op pleintjes tot wereldklasseniveau", zegt Walter Susini, Coca-Cola's Vice-President for Marketing voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

"Ik ben heel blij dat we de vreugde van het voetbal kunnen blijven delen met miljoenen fans en ook met onze klanten en partners. In 2020, in de aanloop naar en tijdens het toernooi, zullen we een ruimer assortiment dranken aanbieden dan ooit tevoren om de teams en fans in heel Europa te verfrissen."

UEFA EURO 2020 wordt op 12 juni afgetrapt in Rome en zal een maand later worden afgesloten met de finale in het Wembley Stadium in Londen.

De wedstrijden tijdens het toernooi vinden plaats in 12 gaststeden in heel Europa: Amsterdam, Bakoe, Bilbao, Boekarest, Boedapest, Kopenhagen, Dublin, Glasgow, Londen, München, Rome en Sint-Petersburg.

Einde

 

Aanvullende info voor redacteurs:

UEFA Events SA is een volledige dochteronderneming van UEFA en is opgericht om de commerciële en evenementactiviteiten van UEFA te beheren en af te handelen.

Over Coca-Cola in België en Luxemburg

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, AdeZ, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen. 

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.