Een nieuwe energiedrank met een geweldige Coca-Cola smaak die iedereen kent en apprecieert

Voor de allereerste keer brengt Coca-Cola een energiedrank uit onder het merk Coca-Cola.

Coca-Cola heeft aangekondigd dat het zijn productaanbod uitbreidt met de nieuwe energiedrank Coca-Cola Energy.

The Coca-Cola Company heeft plannen om Coca-Cola Energy in de loop van 2019 wereldwijd te lanceren in andere markten, met een eerste focus op Europa. Het product wordt midden april gelanceerd op de Belgische en Luxemburgse markt.

Coca-Cola Energy heeft een geweldige Coca-Cola-smaak waar mensen zo van houden en die ze maar al te goed kennen, met cafeïne uit natuurlijke bronnen, guarana-extract, vitamine B en zonder taurine. De energiedrank zal ook beschikbaar zijn als Coca-Cola Energy no sugar om consumenten een calorievrij alternatief zonder suiker te bieden. Beide producten zullen beschikbaar zijn in 250 ml verpakkingen in supermarkten, kleinere winkels en tankstations. "Coca-Cola Energy bevat ingrediënten uit natuurlijke bronnen en heeft de heerlijke en verfrissende smaak van Coca-Cola", zegt Javier Meza, Global Chief Marketing Officer, Sparkling Business. "Die twee kenmerken stonden centraal in de ontwikkeling van het recept en we zijn trots dit onder het merk Coca-Cola te kunnen aanbieden. Het nodigt mensen uit een nieuwe en andere energiedrank te proberen die is ontworpen als aanvulling op een vrolijk en dynamisch leven."

Coca-Cola Energy wordt gelanceerd met een opvallende, nieuwe visuele identiteit die zich onderscheidt van andere producten. De opstart gaat gepaard met een aantrekkelijke marketingcampagne die vanaf mei zal te zien zijn in België en Luxemburg.

The Coca-Cola Company is van plan Coca-Cola Energy in de loop van 2019 wereldwijd ook nog op andere markten op te starten.

Het is in de eerste plaats ontworpen als drankje voor jongvolwassenen (18-35 jaar) en zal worden gepromoot conform de verantwoorde marketingrichtlijnen van The Coca-Cola Company. Dit omvat , overeenkomstig de richtlijnen van de UNESDA, dat er geen stalen worden uitgedeeld in de nabijheid van basisscholen en middelbare scholen en dat het mengen met alcohol niet wordt gepromoot.

Een evoluerende merkenportefeuille

Als integraal drankenbedrijf werkt Coca-Cola verder aan de ontwikkeling van haar productportefeuille om de consument een ruimer aanbod te verstrekken van de dranken die hij wenst. Recente toevoegingen aan Coca-Cola's productaanbod in België en Luxemburg zijn onder andere de ijsthee Fuze Tea, biologische dranken onder het merk Honest en plantaardige dranken met het merk AdeZ,...

Coca-Cola heeft ook haartraditionele merken gediversifieerd, onder meer met de recente lancering van twee nieuwe smaken in het Coca-Cola Light-assortiment

Over Coca-Cola in België

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, AdeZ, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen.

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie.

 

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.