Vandaag werd de vierjarige verlenging van het inmiddels meer dan 30-jarige partnerschap tussen de KVBV & Coca-Cola aangekondigd. Tot en met het WK in Qatar in 2022 werken beide partijen trouw verder om door voetbal mensen in ons land samen te brengen en op die manier ook te inspireren.

“Een loyaal partnerschap”, zegt Etienne Gossart, Country Director, Coca-Cola European Partners België & Luxemburg. “Al meer dan 30 jaar werken Coca-Cola en de KBVB samen. De hechte band gaat terug tot voor het WK in Mexico, en overleefde alle ups en downs van onze nationale ploeg. We zijn verheugd om onze samenwerking met de KBVB verder te zetten. Ik ben enorm trots dat we nu ook samen met de KBVB de ideale partner hebben gevonden om recyclage initiatieven op te zetten waar we de mensen willen aanmoedigen om hun drankverpakkingen te recycleren in de daarvoor voorziene vuilnisbakken. Dit is een mooi voorbeeld van hoe wij samen met onze partners samenwerken om 100% van onze verpakkingen in te zamelen tegen 2025, zodat ze niet eindigen als zwerfvuil, maar worden gerecycleerd als grondstof voor nieuwe verpakkingen.” voegt Etienne Gossart toe.

Coca-Cola heeft een ambitieuze visie op verpakkingen, die terug te vinden is in hun actieplan voor duurzaamheid: ‘This is Forward’. Al hun verpakkingen – glas, blik, plastic – zijn 100% recycleerbaar. Zo willen ze zich samen met partners engageren om hen te helpen hun verpakkingen terug te halen en willen ze tegen 2025 ook dat elke plastic fles gemaakt is van 50% gerecycleerd materiaal.

Dezelfde ambitie

We zijn bijzonder verheugd en trots om ook de komende jaren te kunnen blijven samenwerken met Coca-Cola, onze trouwe partner sinds meer dan 30 jaar. Coca-cola is een ijzersterk merk met waarden die erg goed aansluiten bij deze van de Rode Duivels en de Red Flames. We hopen met ons partnership ook een kleine ecologische bijdrage te kunnen leveren door onze  schouders te zetten onder gezamenlijke projecten op vlak van recyclage van drankverpakkingen”, verduidelijkt Peter Bossaert, CEO van de KBVB.

Volgens Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Services Benelux, hebben Coca-Cola en de KBVB dezelfde ambitie in hun partnerschap: mensen samenbrengen. “Sport verbindt, brengt mensen samen, of dat nu in en rond de voetbalstadions is, in cafés of thuis met vrienden en familie. Ook Coca-Cola is er voor iedereen: dat is een van de intrinsieke waarden van ons merk. Bovendien hechten we bij Coca-Cola het grootste belang aan diversiteit, inclusie en gendergelijkheid. We zijn dan ook trots dat we met deze nieuwe overeenkomst ook de Red Flames ondersteunen. Naast voetbal is Coca-Cola ook een actieve sponsor van ondermeer atletiek, basketbal, wielrennen en andere kleinere sportactiviteiten. Ook met Special Olympics werken we structureel samen.“

De nieuwe samenwerking loopt tot het WK in 2022, dus hoe dan ook zullen de Rode Duivels in aanloop naar en hopelijk tijdens het EK in twaalf speelsteden verspreid over heel Europa en het WK in Qatar voor jong en oud opnieuw een inspiratiebron zijn.

 

© Philippe Crochet/Photo News