Dit jaar viert Anouk haar zesde verjaardag bij Coca-Cola, en dat doet ze met veel enthousiasme voor deze nieuwe uitdaging!

Dinsdag 15 oktober 2019 — Anouk is dan ook allesbehalve aan haar proefstuk toe binnen het bedrijf. Zo zette ze in 2014 als Brand Manager Still Beverages FÏNLEY succesvol op de Belgische markt, wat meteen leidde tot een best practice binnen de groep in West-Europa. Als Marketing Manager Flavours & Adult Beverages leidde ze van 2015 tot 2017 onder meer het koffiemerk Chaqwa doorheen zijn eerste jaar op de Belgische markt, en focuste ze zich op het uitwerken van een nieuwe succesvolle visie voor de merken Fanta en Sprite. In 2017 werd ze Marketing Manager Coca-Cola TM, een rol waarin ze lokaal verankerde merkbeleving echt op de kaart zette. Als Marketing Manager Fuze Tea verlegde ze in 2018 even haar focus naar de volledige West-Europese business unit, waarvoor ze een ambitieus 3-jaren groeiplan uitbouwde dat uiteindelijk de verwachtingen overtrof.    

En nu bruist ze opnieuw van de ideeën om het Belgische marketingteam in goede banen te leiden. Anouk’s visie? “Bouwen aan een Total Beverage Company en daarmee voor elke consument op elk moment van de dag de juiste drank aanbieden.” 

Haar passie? “Sterke internationale campagnes lokaal relevant maken en tot leven brengen. We moeten met ons merkenportfolio een betekenisvolle rol spelen in het leven van de consument. Duurzaamheid ligt daarbij aan de basis.”  

Ben Bijnens, Country Director Benelux, over de nieuwe marketing directeur: “Anouk heeft de voorbije zes jaar echt bewezen dat ze weet hoe ze merken kan uitbouwen en zo kan neerzetten dat de consument echt getriggerd wordt. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ze deze uitdaging met beide handen gaat grijpen. Anouk heeft bovendien echt de Coca-Cola spirit: de geest van een entrepreneur met een groot hart voor haar team.” 

 We wensen Anouk heel veel succes toe in deze nieuwe uitdaging! 

--- EINDE  ---

Perscontact 

Voor bijkomende vragen kan u contact opnemen met Laura Brems, Director Public Affairs, Communications and Sustainability BeLux bij Coca-Cola Services via beluxpressinfo@coca-cola.com of +32 477644679. 

Coca-Cola in België en Luxemburg 

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola European Partners plc (CCEP).  

CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, FÏNLEY, HONEST, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*en Nalu*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van haar portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen.  

Ga naar www.cocacolabelgium.be voor meer informatie. 

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.