De zevende editie van de Coca-Cola European Partners Wo.Men @ Work Award is uit de startblokken geschoten. En opnieuw linkt Coca-Cola zich aan dit initiatief. We vinden het immers belangrijk om gendergelijkheid op de agenda te plaatsen. “Er zijn voor iedereen is een intrinsieke waarde van ons merk.”

De CEO bekronen die het hardst werkt aan de gendergelijkheid in zijn of haar bedrijf. Dat is het doel van de Wo.Men @ Work Award die begin volgend jaar voor de zevende keer wordt uitgereikt. Hierdoor wordt het thema in de actualiteit gebracht en is er aandacht voor goede voorbeelden op dit vlak.

Het is een ambitie die Coca-Cola deelt. We engageren ons als bedrijf om diversiteit te promoten en dat is meteen de reden waarom we het belangrijk vinden om deze award te ondersteunen. “We willen er zijn voor iedereen, een intrinsieke waarde van ons merk”, verwoordt Etienne Gossart het. Hij is VP Country Director bij Coca-Cola European Partners Belgium en juryvoorzitter. “Met de steun aan de Wo.Men @ Work Award willen we andere ondernemingen aanmoedigen om een dynamische en inclusieve bedrijfscultuur te ontwikkelen.”

“Een vrouwvriendelijke cultuur komt niet vanzelf. Het vergt een mentaliteitswijziging.”

40% tegen 2025

Bij Coca-Cola European Partners steeg het aantal vrouwen in het management van 30% in 2013 naar 34% in 2015, een stijging met 13% in twee jaar tijd. Tegelijkertijd steeg het aantal vrouwen in leidinggevende functies van 19% tot 23%. In 2025 streven we ernaar dat minstens 40% van onze managers en leaders vrouw zijn.

Winnaar op 21 maart bekend

De zevende editie van de Wo.Men @ Work Award is net uit de startblokken geschoten. De kandidaten dienden hun dossier in, waarna een jury van experts de drie genomineerden kiest. Vanaf 31 januari kan het publiek zijn mening geven. Die stemmen worden samengelegd met die van de jury en dat levert een winnaar op die op 21 maart wordt bekendgemaakt.


Vorig jaar ging de prijs naar Erwin Ollivier, General Manager van financiële dienstverlener DLL. “Ik hoop dat mijn titel een inspiratiebron is voor andere organisaties, zowel kleine als grote.”, zei hij toen. “Een vrouwvriendelijke cultuur komt immers niet vanzelf. Het vergt een mentaliteitswijziging, waarbij je beter in kleine stappen evolueert dan radicale stappen zet, om het draagvlak voor verandering zo breed mogelijk te maken.”

Benieuwd wie begin 2017 de award in de wacht sleept en een jaar lang ambassadeur van gendergelijkheid mag zijn.

Meer informatie en nominaties via http://www.womenatworkaward.be/