Sinds 1 juli is Jill Bogaerts bij Coca-Cola European Partners aan de slag als Sales Representative Cold Drink Channels. Na een inspirerende stage sprong ze bijna letterlijk recht van de schoolbanken naar haar droomjob.

Jill Bogaerts studeerde marketing aan Odisee (de voormalige HUB) toen ze begin 2016 haar stage bij Coca-Cola Enterprises (intussen Coca-Cola European Partners) aanvatte. Als laatstejaarsstudente kwam ze drie maanden aan boord van Sales & Marketing. In die periode kon ze ook werken aan het project dat het onderwerp vormde van haar bachelorproef.

"Het was zeer fijn om als stagiair al meteen een klein team te hebben dat me ondersteunde."

Onderzoek in het veld

“Ik kon me vastbijten in een onderzoek naar de sterktes en zwaktes van postmix, de ‘tapinstallaties’ waarmee consumenten zichzelf kunnen bedienen”, vertelt ze. “We voerden smaaktesten en enquêtes uit. Zo konden we vergelijken hoe consumenten postmix beoordeelden op prijs en kwaliteit ten opzichte van petflessen en blikjes. Behalve de steun van mijn mentor, kon ik daarvoor ook aankloppen bij werknemers met veel kennis van onderzoeksmethodologie. Het was zeer fijn om als stagiair al meteen een klein team te hebben dat me ondersteunde.”

Een stage met een staartje

Na het schrijven van haar bachelorproef verdween Jills onderzoek niet in de kast. Ze kreeg de kans om de resultaten intern toe te lichten en gaf haar publiek inzichten door waarmee ze kunnen werken op de positionering van postmix in het out-of-homekanaal. Intussen was het voor Jill al duidelijk dat ze na afloop van haar studies zeer graag aan de slag wou gaan bij Coca-Cola. Ze solliciteerde prompt via de daarvoor beschikbare online kanalen, maar maakte ook intern duidelijk dat ze zeer graag wou ‘blijven’. “Dat heb ik bij mijn afscheid nog eens herhaald en dat werd opgepikt”, zegt Jill. “Later heb ik begrepen dat mijn interesse via verschillende mensen intern de aandacht van HR had gewekt. Ik mocht op gesprek en kon aan de slag als Sales Representative Cold Drink Channels.”

Dat haar stage in een job uitmondde, dankt Jill voor een belangrijk deel aan haar grote motivatie. “Dit is echt Coca-Cola”, zegt ze daarover. “Je krijgt de kans om jezelf te bewijzen, maar het was ook belangrijk dat ik duidelijk maakte dat ik echt wou blijven. Zo motiveer je mensen om je daarbij te helpen.”

Groeien

Jill ging meteen bij de start van de zomer aan de slag voor Coca-Cola European Partners. Als we haar na drie maanden om een reactie vragen, is ze zo mogelijk nog enthousiaster. “Coca-Cola European Partners geeft je de kans om te groeien: je kan proberen, ontdekken en krijgt hulp als je die nodig hebt. Uit de maand opleiding heb ik bijzonder veel geleerd van mijn collega’s en nu ik op mijn eentje op de baan ga, merk je dat het zoeken naar oplossingen je echt sterker en meer zelfzeker maakt.”

Stage lopen bij Coca-Cola?

Alle openstaande vacatures, ook voor stageplaatsen, kan je terugvinden op www.cokecce.com/careers en daar kan je ook onmiddellijk solliciteren.

Graag vermelden we er nog bij dat we enkel stages van minimum 3 maanden aanbieden.

Promowerk voor Coca-Cola?

Coca-Cola is een bekend merk dat dicht bij de consument in het algemeen en jongeren in het bijzonder staat. Onze partner is regelmatig op zoek naar nieuwe promoboys of -girls om onze merken mee te promoten.

Aanmelden kan je via dit inschrijfformulier en op deze pagina vind je meer info over vaste functies.