De uitdagingen in de horecawereld blijven groeien, ook in 2017. Wil je er als outlet uitspringen? Dan is beleving tegenwoordig het sleutelwoord tot succes. Om horeca-ondernemers te laten zien hoe Coca-Cola als merk  inspeelt op de nieuwste trends organiseerden we District 1886, een event waarbij street food, de heerlijkste drankjes en de beste dj's voor een onvergetelijke sfeer zorgden.

 “De hospitality business draait meer dan ooit rond vernieuwen, het creëren van waarde en keuze. Met ons ruime assortiment kwalitatief en verfrissende ‘serving rituals’ kunnen wij meer dan ooit deze waarde bieden”, vertelt Tom Schellemans, Horeca & On The Go Development Manager bij Coca-Cola European Partners. “Bovendien spelen we snel in op nieuwe trends en technologische evoluties en passen we ons voortdurend aan de wensen van horeca-uitbaters. Op die manier creëren we een meerwaarde voor alle betrokken partijen wat de basis vormt voor een lange termijn samenwerking. Want uiteraard heeft die ijskoude Coca-Cola nog steeds een plaats bovenaan elke menukaart.”

Coca-Cola’s District 1886

Coca-Cola’s District 1886 vond plaats tijdens de horecabeurs VENUEZ 17. Horeca-ondernemers en -uitbaters werden helemaal ondergedompeld in de sfeer van Coca-Cola. Van street food en perfect geserveerde cocktails tot gezellige lounge ruimtes en een strakke dansvloer. Voor wie op zoek was naar een rustigere plek was er zelfs een geheime ruimte waarin twee bartenders van wereldklasse – Marian Beke van The Nightjar/The Gibson en Jurgen Nobels van World Class/Uncle Babe’s – hun verrassende versies van de populaire Rum & Coke klaarmaakten. En als kers op de taart was er de hele avond hippe dansmuziek van Hush Hefner, DJ Licious en Claptone.

“Met dit evenement hebben we de drie horecawerelden ‘food festival’, ‘bar’ en ‘nightlife’ samengebracht. We wilden laten zien dat Coca-Cola perfect past bij een avondje uit en het ook echt kan bijdragen aan een fijne avond”, zegt Merel Doossche, Shopper Marketing Manager bij The Coca-Cola Company. “Ik heb de hele avond vrolijke gezichten gezien. Iedereen genoot van de sfeer, het eten en de muziek.”

“Om waarde te creëren voor horeca-uitbaters is het belangrijk om ons merk te integreren in de stijl van de nieuwe horecaconcepten. Op Coca-Cola’s District 1886 zijn we creatief aan de slag gegaan met ons merk door het te integreren in het interieur. Zo werd de gigantische back-bar van 12m breed en 5m hoog opgemaakt uit 1000 Coca-Cola flesjes en creërden we een festivalsfeer met foodtrucks, houten tafels waarin de contour van ons Coca-Cola flesje gebrandmerkt werd en zitbanken gemaakt met Coca-Cola bakken”, aldus Tom. "Alle aanwezigen hebben duidelijk gezien dat Coca-Cola meer is dan een product en dat het kan bijdragen aan een hippe en unieke belevenis”, concludeert Merel.