Voor het eerst kiest Coca-Cola voor een gezamenlijke en unieke reclamecampagne met maar één doel: minder zwerfvuil. Samen met Lipton (Unilever) en Spadel roepen  we consumenten op om hun lege flesjes en blikjes in de vuilnisbak te gooien.

Als leden van FEVIA en Fost Plus hebben we ons verenigd met Mooimakers het Vlaamse samenwerkingsverband tegen zwerfvuil. Via deze campagne willen we Vlamingen sensibiliseren en activeren en zo onze schouders zetten onder de strijd tegen zwerfvuil.

Unieke sensibiliseringscampagne

Tijdens deze actie koppelt Mooimakers gedurende één week (van 30 mei tot en met 5 juni) de affiche van onze zomercampagne met de slogan ‘Win elke week droomvakanties’ en afbeeldingen van volle Coca-Cola flesjes met zomerbestemmingen aan een afgeleide vervolgaffiche met de slogan ‘Werp lege flesjes in de vuilnisbak’. Zo willen we consumenten sensibiliseren hun lege drankverpakkingen in de vuilbak te gooien.

Aanzetten tot actie

“Zwerfvuil is een reëel probleem dat steeds meer ergernis oproept. Mooimakers wil een heuse beweging op gang brengen die mobiliseert, kennis deelt en aanzet tot concrete actie om Vlaanderen zwerfvuilvrij én mooi te maken. Dat doe je met vele handen samen. Onder het motto “eerst vegen voor eigen deur” hebben we met de Coca-Cola medewerkers al verschillende opruimacties rond onze sites opgezet. Naast de jaarlijks terugkerende recyclageactivaties op de zomerfestivals zetten we tijdens onze zomercampagne ook de kracht van het merk Coca-Cola in om consumenten op te roepen hun lege flesjes of blikjes in de vuilnisbak te gooien en niet op straat. Al onze drankverpakkingen zijn 100% recycleerbaar, dus door ze in de juiste vuilnisbak te gooien help je ons om ze te hergebruiken en zo de cirkel rond te maken. Een mooi verhaal waarin ieder zijn rol te spelen heeft”, vertelt Jeroen Langerock, Communicatiedirecteur België-Luxemburg bij Coca-Cola Services.