Toen we in 1983 Coca-Cola light lanceerden in België, waren we het eerste bedrijf dat een calorievrije frisdrank introduceerde. Deze innovatie was niet alleen belangrijk voor onze consumenten, maar voor de totale voedingsmiddelenindustrie. Tegen 2020 willen we het suikergehalte in ons drankenportfolio met 10% doen dalen ten opzichte van 2015.

Door gebruik te maken van zoetstoffen in plaats van suiker kan iedereen kiezen voor een calorievrij of caloriearm alternatief. Zoetstoffen leveren namelijk nauwelijks calorieën. De zoetkracht van zoetstoffen is honderden keren sterker dan suiker. Hierdoor is er veel minder van nodig om dezelfde lekkere smaak te creëren.

Hoeveelheid suiker doen dalen

Uiterlijk in 2020 willen we de gemiddelde hoeveelheid suiker per verkocht product met 10% verminderen ten opzichte van 2015. Daarom maken we gebruik van zoetstoffen zonder calorieën om dranken als Coca-Cola light en Fanta Zero Orange even lekker te laten smaken als de gesuikerde varianten. Ze werden uitgebreid getest en wereldwijd als veilig erkend door regelgevende instanties zoetstoffen.eu. Zo kan je een weloverwogen keuze maken, voor jezelf en voor je gezin.

Wist je dat in België 2015 45% van alle door Coca-Cola verkochte dranken suikervrij was?

Meer dranken met minder suiker  

Het aandeel caloriearme en calorievrije varianten en merken groeit snel. Wist je dat in België 2015 45% van alle door Coca-Cola verkochte dranken suikervrij was? Zo is Sprite zero een variant zonder suiker en calorieën en is Coca-Cola life gezoet met suiker en zoetstoffen op basis van stevia, een zoetstof van natuurlijke oorsprong. Hierdoor bevat deze variant in vergelijking met gesuikerde cola’s in de Benelux 45% minder suiker en calorieën. Daarnaast lanceerden we in 2016 ook Chaudfontaine Fusion, een lichtbruisend mineraalwater met intens natuurlijke aroma’s: citroen of pompelmoes-cranberry zonder calorieën, zoetstoffen of suiker.