Onder de noemer ‘Fanta Design & Win’ nodigden we afgelopen zomer tieners uit om zélf een creatief Fanta-logo te ontwerpen. Die oproep werd massaal gevolgd. Er werden meer dan 1700 designs ingezonden. Daaruit hebben we toen de vijf beste designs gekozen en op iconische locaties in vijf Belgische steden in de kijker gezet.

Afgelopen zomer verdween het bekende kleurrijke Fanta-logo een tijdje van onze Fanta flesjes. Etiketten met enkel de contouren van het logo op een witte achtergrond prikkelden tieners om hun creativiteit de vrije loop laten en zelf het Fanta-label onder handen te nemen.

“Met behulp van hun eigen digitale skillset of ‘old school’ met pen en papier: we hebben tieners de kans deze zomer de kans gegeven om hun creativiteit te uiten en te laten zien wat ze in hun mars hebben. En of ze ingegaan zijn op deze call to action!” – Céline Van den Rijn, Marketing Director Coca-Cola België & Luxemburg.

“Met behulp van hun eigen digitale skillset of ‘old school’ met pen en papier: we hebben tieners de kans deze zomer de kans gegeven om hun creativiteit te uiten en te laten zien wat ze in hun mars hebben. En of ze ingegaan zijn op deze call to action!”


 

De winnaars waren: 

Joyce Verkens uit Halle


 

Auraline Becker uit Blicquy


 

Ana Carolina Lemmens uit Schoten


 

Laure Hubaux uit Corenne


 

Lien Teuwen uit Kinrooi


 

Hun designs werden getoond op grote billboards op verschillende plaatsen in België. De winnaars werden thuis ook nog eens verrast door een officiële Fanta-crew die een mobiele billboard meebracht met daarop hun winnende ontwerp.