FÏNLEY heeft 2016 in schoonheid afgesloten met twee fraaie bekroningen. Op Europees niveau mag het zich één van beste innovaties van het jaar noemen, in België kreeg het merk met de caloriearme fijne bubbels een plaatsje tussen de beste nieuwe merken.

Al sinds de lancering (in september 2014 in ons land) kan FÏNLEY op de nodige bekroningen rekenen. Toen het nog maar pas gelanceerd was, mocht het voor zijn innovatieve smaak (van de variant met pompelmoes-bloedappelsien) al twee sterren van het iTQi (International Taste and Quality Institute) in ontvangst nemen. Deze onafhankelijke organisatie is een wereldautoriteit op het vlak van smaak en voedselkwaliteit.

Nielsen Breakthrough Innovation Winner

Eind 2016 vielen een nieuwe internationale en nationale erkenning uit de bus. Internationaal mag FÏNLEY zich één van de Nielsen Breakthrough Innovation Winners noemen. Deze prijs beloont de twaalf beste producten die in Europa in de supermarkten werden gelanceerd. Nielsen toonde vooral waardering voor de rol die FÏNLEY speelde in de groei van de categorie van bruisende dranken met een fruitsmaak. Na Fanta is FÏNLEY het belangrijkste merk geworden voor de groei van dit type dranken.

Andere redenen achter het succes zijn de positionering als caloriearme ‘fijne bubbels’ voor volwassenen, de geslaagde keuze voor de acteur Omar Sy als internationale ambassadeur en – last but not least – de mocktails. FÏNLEY Mojito was in  2015 de eerste mocktail variant in België, eind vorig jaar volgden FÏNLEY Royal (druif, pompelmoes) en FÏNLEY Spritz (bloedsinaasappelsap).


In de smaak van de marketeers

Nog eind 2016 schopte Fïnley het tot de finale van ‘Belgium’s New Brand of the Year’. Deze organisatie van de marketingassociatie STIMA en kranten De Tijd en L’Echo gaat elk jaar op zoek naar het beste nieuwe merk in ons land. De jury, bestaat uit marketingprofessionals, journalisten en een ex-winaar. FÏNLEY schopte het tot de laatste vijf, de eindwinst ging finaal naar de Brusselse koekjesbakker Generous.