Coca-Cola light heeft al jaren een nauwe band met kunst is al z’n vormen, van schilderkunst over fotografie tot muziek. Maar onze band met mode is allicht het sterkst. En die vind je ook terug in speciale can designs. Een overzicht van onze meest opvallende acties in België…

2003 – Walter Van Beirendonck en co

De link met fashion leidde voor het eerst tot speciale blikjes in 2003. Belgische ontwerpers Walter Van Beirendonck, Elvis Pompilio, Veronique Branquinho, Bernhard Willhelm en Raf Simons kregen carte blanche om een blikje naar hun hand te zetten. Elk van de designers maakte ook een accessoire, gelinkt aan Coca-Cola light, van een jack tot een bandhanddoek.

Blikjes Coca-Cola light Belgische designers - Walter Van Beirendonck, Elvis Pompilio, Veronique Branquinho, Bernhard Willhelm en Raf Simons

2008 en 2012 – Op fashion trip

In 2008 organiseerden we voor het eerst een wedstrijd waarmee Coca-Cola light fans een fashion flight naar een modestad konden winnen. Aangepaste cans en flesjes leidden hen ernaartoe. Eerst kwamen Barcelona, Berlijn en Milaan aan bod, in 2012 werd Coke light Fashion Flight uitgebreid naar zes Europese steden.

Coca-Cola light fashion blikjes

2013 – I love Marc Jacobs

Wereldwijd werkten we met designers als Jean-Paul Gaultier en Karl Lagerfeld samen, maar de band met Marc Jacobs, die is toch het sterkst. Hij werd begin jaren 2010 zelfs creatief directeur van ons merk. Dat leidde tot een aantal speciale blikjes, maar ook tot drie unieke flesjes, geïnspireerd op respectievelijk I love 80’s, I love 90’s en I love 00’s. Het resultaat alu bottles met een rebelse vlinderdas, een romantisch zwaluwmotief of kleurrijke polkadots.

Coca-Cola light flesjes Marc Jacobs