Vandaag is bijna één op de twee Coca-Cola’s suikervrij. Belangrijke reden daarvoor is het succes van Coca-Cola zero sugar, dat intussen al goed is voor 33% van alle Coca-Cola-varianten. Suikervrije (fris)dranken zitten in de lift en het hoeft dan ook niet te verwonderen dat we meer innovaties aankondigen in dat specifieke segment. Coca-Cola wil immers inspelen op belangrijke evoluties in de maatschappij en op de behoeften van nieuwe generaties consumenten – zoals we dat trouwens al 130 jaar doen.

“Toen we in 1983 Coca-Cola light lanceerden in België, waren we het eerste bedrijf dat een calorievrije frisdrank introduceerde. Die innovatie was niet alleen belangrijk voor onze consumenten, maar voor de totale voedingsmiddelenindustrie. Tegen 2025 willen we het suikergehalte in ons drankenportfolio met minstens 10% doen dalen ten opzichte van 2015 en we blijven niet bij de pakken zitten. Dat bewijzen we dit voorjaar met maar liefst 7 nieuwe drankjes zonder suiker”, zegt Céline Van den Rijn, markertingdirecteur Coca-Cola België en Luxemburg.

Fanta zero Pink Pomelo – verkrijgbaar sinds 20 maart

Met Fanta zero Pink Pomelo brengt Fanta een nieuwe, zomerse variant op de Belgische markt: roze pomelo, een kruising tussen pompelmoes en grapefruit. De smaak is lekker verfrissend met de bitterzoete toets van de citrusvrucht; de presentatie even verrassend in een bolvormig petflesje van 250 ml. Met deze nieuwkomer speelt Fanta in op de populaire bittertrend én breidt het merk zijn assortiment suikervrije frisdranken verder uit.

Coca-Cola zero sugar lemon & Coca-Cola zero sugar cherry – verkrijgbaar sinds 3 april

Ook binnen het merk Coca-Cola zijn consumenten meer dan ooit op zoek naar variatie in hun frisdranken en daarbij kiezen ze steeds vaker voor een suikervrije variant. Vandaar de lancering van Coca-Cola zero sugar lemon en Coca-Cola zero sugar cherry binnen de Coca-Cola-familie. Verkrijgbaar in een elegant 250 ml blikje of in een petfles van 1,25 l.

Sprite zero Mint & Sprite zero cranberry – verkrijgbaar sinds 3 april (mint) en vanaf 17 april (cranberry)

Sprite, dé dorstlesser bij uitstek krijgt er deze maand ook twee nieuwe zero-varianten bij. Met mint en cranberry kiezen we voor trendy én gesofisticeerde accenten bij de vertrouwde Sprite smaak, die voor extra verfrissing zorgen met de zomer in zicht. De nieuwe varianten bevatten bovendien alleen natuurlijke aroma’s, zonder toegevoegde bewaarmiddelen. Verkrijgbaar in blikjes van 330 ml.

Chaudfontaine Fusion – Framboos- en limoensmaak & Limoen- en muntsmaak – verkrijgbaar sinds 10 april

Amper een jaar na de lancering krijgt Chaudfontaine Fusion er twee nieuwe smaken bij: framboos-limoen en limoen-munt. Het licht bruisende mineraalwater met natuurlijke fruitaroma’s kent dan ook veel succes. In België zet de trend van gearomatiseerd water door en blijft Chaudfontaine investeren in innovatieve verfrissing, zonder suiker of calorieën.  Verkrijgbaar in 500 ml PET.