Zuiverheid kenmerkt het water van Chaudfontaine. De regen die in de omgeving valt, komt immers pas na een tocht van 7,5 kilometer en 60 jaar aan de bron. Zo wordt het een van de meest zuivere waters ter wereld. Geen toeval dus dat net dit element centraal staat in de nieuwe marketingcampagne van ons watermerk.

Voor wat meer info over het unieke karakter van het water van Chaudfontaine gaan we te rade bij Jean-Louis Cornet, als hydrogeoloog verbonden aan Coca-Cola. “Het water kan in Chaudfontaine maar op een bepaalde plaats in de ondergrond binnendringen. Daar gaat het om een kalklaag terwijl er op de overige plaatsen ondoordringbare leisteen ligt. Wanneer het water in de ondergrond belandt, begint het aan een tocht van maar liefst 7,5 kilometer, tot 1500 meter diepte. Daar krijgt het een temperatuur van 55° en is de druk ook hoog, waardoor er extra mineralen toegevoegd worden. In totaal duurt het meer dan 60 jaar voor het water aan de bron komt.” Opmerkelijk: wanneer het water aan de bron komt, is het 37°. Het bewijs dat het diep in de ondergrond geweest is en meteen de verklaring voor de naam van het stadje…

100% zuiver

Omdat het water het hele traject langs ondoordringbare leisteen stroomt, is er geen enkele vervuiling mogelijk. Resultaat: een van de meest zuivere waters ter wereld, met een minerale samenstelling die wordt aanbevolen door diëtisten en goed is voor ieder lid van het gezin, van baby tot zwangere vrouw. De Wereldgezondheids-organisatie (WHO) neemt de zuiverheid van het water zelfs als referentie.Voor de campagne zet Chaudfontaine heel wat media in. “De tv-spot vertelt de kern van het verhaal”, klinkt het bij Cindy Van Decraen. “Dat vullen we aan met kortingsbonnen in kranten, affiches in het straatbeeld en activaties op de winkelvloer. Voor het eerst zetten we ook zeer sterk in op online media. Op onze website en via social media kunnen we het verhaal uitdiepen en de mensen er meer bij betrekken.” Ook de horecazaken en aanverwanten krijgen dit verhaal – in aangepaste vorm - te horen.

"De ondergrond en de bronnen maken Chaudfontaine tot een uiterst puur water. Die troef willen we uitspelen in onze campagne."

Dank je wel natuur

Deze troef wil Chaudfontaine meer bekend maken. Daarom startte het midden februari een uitgebreide marketingcampagne om het watermerk nog meer op de kaart te zetten. Ze zal tot het einde van het jaar lopen en bevat een tv-spot, kortingsbonnen in kranten, affiches in het straatbeeld, activaties op de winkelvloer en online.

Voor het watermerk betekent deze campagne ook de start van de nieuwe baseline ‘Dank je wel natuur’. Deze zal voortaan centraal staan in alle communicatie. “We hebben immers nog verrassingen voor de consumenten in petto”, besluit Cindy Van Decraen raadselachtig.