Koffie drinken is helemaal in. Geen gewone koffie, maar een ‘Latté Karamel’of ‘Cappuccino Hazelnoot’ bijvoorbeeld. Die drink je tegenwoordig niet alleen meer in hippe koffiebars, maar ook op de werkvloer, want in bedrijven neemt de vraag naar kwaliteitsvolle koffie in sneltempo toe.  Na de succesvolle lancering van ons koffiemerk CHAQWA in de business-to-business sector in België werd het merk nu ook gelanceerd in Luxemburg.

Coca-Cola introduceerde in 2015 het nieuwe koffiemerk CHAQWA in België. Met veel verwachtingen deed CHAQWA op vrijdag 10 maart 2017 zijn intrede in de business-to-business sector in Luxemburg. “We willen van CHAQWA ook een succesverhaal maken in Luxemburg”, vertelt Kevin Terlaeken, Associate Director Hot Beverages bij Coca-Cola European Partners.

Coca-Cola blijft zo investeren in meer keuze voor de consument. Met CHAQWA - ‘Cha’ is Chinees voor thee, ‘qawah’ betekent koffie in het Arabish – brengen we de moderne koffiecultuur naar de werkvloer.

Big business

Er is steeds meer vraag naar warme dranken in Europa. Dat heb je ongetwijfeld wel al gemerkt aan de hippe koffiebars die als paddenstoelen uit de grond schieten en de nieuwe smaken waarmee volop geëxperimenteerd wordt. “Latté’s en cappuccino’s met speciale toppings zoals karamel of hazelnoot zitten inderdaad in de lift”, vertelt Kevin Terlaeken.

“We zien dat koffie vandaag de dag ook sterk vertegenwoordigd is op het werk. Terwijl bedrijven vroeger de goedkoopste koffie aanboden, gaan zij nu steeds meer op zoek naar kwaliteitsvolle koffie, goede service en beleving om te voldoen aan de behoeften van hun werknemers. Met CHAQWA bieden we werknemers premium koffie, een goede service en een totale koffiebarbeleving. We richten koffieruimtes in met designmeubels en zwarte CHAQWA toestellen en bieden ook dienstverlening aan. Zo onderscheiden we ons van andere merken”, aldus Kevin.

"Met CHAQWA bieden we werknemers premium koffie, een goede service en een totale koffiebarbeleving"

 “In Luxemburg kampen ze momenteel met een enorm tekort aan kantoorruimtes. Daarom worden in sneltempo compleet nieuwe kantoorzones gebouwd. En dat biedt natuurlijk enorme kansen voor CHAQWA. Het is ook zo dat koffie gratis is voor werknemers in België, wat betekent dat bedrijven die kost op zich nemen. In Luxemburg daarentegen is koffie in de meeste bedrijven betalend. Werknemers verwachten dan ook waar voor hun geld en dus een kwaliteitsvolle koffie”.

Koffiebar in universiteiten en hogescholen

“Hoewel onze focus grotendeels op bedrijven ligt, mikken we met CHAQWA ook op instituties zoals overheden, ziekenhuizen, hogescholen en universiteiten. Koffiebars zijn hip en ook jongeren willen genieten van een lekker kopje koffie op hun campus. Daarnaast zijn we ook gestart in on-the-go, cinema (bijvoorbeeld Kinepolis) en pretparken. Dat willen we nu zo snel mogelijk uitbreiden”, aldus Kevin.

Uitgebreide portfolio

CHAQWA staat niet alleen voor kwaliteitskoffie, maar biedt ook thee en warme chocolademelk aan. Het koffieaanbod bestaat uit:

Chaqwa Original Dark Roast – rijkelijk en intens, met kruidige tonen en een zachte zuurtegraad

Een koffiemix met 100% Arabica bonen afkomstig uit Brazilië, Guetemala, Peru en Centraal Amerika. Deze donkere geroosterde blend levert een sterke, goed gebalanceerde koffie op met zoete accenten.

Chaqwa Espresso – vol en intens

Een pittige koffiemix met 100% Arabica bonen uit Brazilië, Nicaragua en Ethiopië.

Chaqwa Original Dark Roast Fairtrade – rijkelijk en intens, met frisse zuren

Een aromatishe koffiemix met 100% Arabica bonen uit Honduras, Ethiopië en Centraal Amerika.

Kan je jouw bedrijf warm maken om CHAQWA in huis te halen? Laat ons iets weten via beluxprospection@cokecce.com!

Toen ons koffiemerk CHAQWA in België gelanceerd werd, reageerden medewerkers laaiend enthousiast. Benieuwd naar hun reacties? Wij lieten een aantal CHAQWA lovers aan het woord! Lees hier hun reacties.