Sinds september 2016 zit Coca-Cola zero sugar niet alleen in een nieuw jasje, het heeft ook een vernieuwd recept dat nog lekkerder is. Met een grootschalige actie wilden we de Belgen dat laten weten. Wij trokken naar het Flageyplein in Brussel om het aan de lijve te ontdekken.

Een metershoge Coca-Cola zero sugar fles. Dat is het eerste wat we zien als we het plein op stappen. Eromheen tal van Coca-Cola-teams die voorbijgangers verrassen met een blikje frisdrank.

“We lanceren hier de nieuwe Coca-Cola zero sugar”, zegt Jan Hermans enthousiast. Hij is als Senior Brand Manager Coca-Cola verantwoordelijk voor deze actie. “Met onze grote Coca-Cola zero sugarfles reizen we doorheen het hele land. We waren al in Luik en Antwerpen en vandaag laten we de Brusselaar het product beleven en de smaak ontdekken.”


Nog beter kiezen

Coca-Cola zero sugar heeft niet alleen een nieuwe naam – “zowat de helft van de Belgen weet nog niet dat deze variant geen suiker bevat” – hij kreeg inderdaad ook een nieuw recept. “Die is nog lekkerder en lijkt nog meer op de originele Coca-Cola”, zegt Marketing Director Céline Van den Rijn hierover. “Zo kan de Belg nog bewuster kiezen voor een Coca-Cola zonder suiker.”

Die nieuwe smaak, die wilden we mensen niet alleen laten proeven, maar ook laten beleven. “Je kan hier je eerste ervaring met de nieuwe smaak laten vastleggen door een van onze fotografen”, legt Jan Hermans uit. “Zij maken een animated gif van jou bij onze reuzenfles. Die monteren ze op een leuke manier en sturen hem meteen door zodat je de gif kan delen via social media.”

In totaal zullen teams over het hele land maar liefst 1 miljoen blikjes uitdelen.

Het hele land door

Ondertussen halen de promoteams hun stralendste glimlach boven wanneer ze passanten een blikje Coca-Cola zero sugar overhandigen. Onder hen trouwens heel wat collega’s van Coca-Cola (lees ook het verhaal van Patrick Hendrickx). Ze zullen na drie dagen afklokken op 32.000 blikjes en 850 animated gif’s.
Maar dit is slechts het begin. Tot eind november 2016 trekken kleinere teams het hele land door omde nieuwe smaak te laten proeven. In totaal zullen ze maar liefst 1 miljoen blikjes uitdelen. Wat betekent dat 1 Belg op 10 de nieuwe Coca-Cola zero sugar op die manier zal geproefd hebben…