Aanwervingen gericht op de toekomst

We streven ernaar talentvolle medewerkers aan te trekken, te behouden en de kans te bieden zich verder te ontwikkelen. Onze aanwervingsstrategie focust daarbij sterk op diversiteit en onze aanwervingscampagne ‘My Time is Now’ zet kandidaten aan om na te denken over hun carrière en hun talenten. Onze vacatures laten we graag opvallen en voor knelpuntberoepen werken we samen met partners.

We selecteren graag uit een brede talentenpool. Om kandidaten niet enkel op hun cv te beoordelen, maken we sinds 2015 – voor bepaalde functies – gebruik van video-interviews. Zelf hebben we ook een aantal video’s gemonteerd om potentieel nieuwe medewerkers te laten kennismaken met een job bij Coca-Cola European Partners (CCEP).

Talentontwikkeling

Ook wie aangeworven is, blijven we begeleiden. Leren en zich ontwikkelen bij Coca-Cola European Partners gebeurt volgens een 70-20-10-verhouding: 70% van de ontwikkeling vindt plaats op de werkvloer, 20% komt van coaching en feedback en 10% via formele training. Zo kunnen onze medewerkers op verschillende manieren hun talenten verder ontwikkelen.

Ontwikkeling

Omgaan met stress- en burn out-signalen

Overmatige stress is nefast voor de geestelijke en fysieke gezondheid van onze medewerkers en voor hun productiviteit. Het is dan ook zeer belangrijk om signalen die kunnen wijzen op een burn-out tijdig op te merken en op de juiste manier in te grijpen. Ze voorkomen is uiteraard nog beter. Voor leidinggevenden is dat een belangrijke, maar geen evidente taak. Daarom organiseren we opleidingen waarin onze medewerkers hiermee leren omgaan. Alle leidinggevenden binnen de teams field sales en sales & marketing namen eraan deel. In 2016 werden 5 sessies georganiseerd waaraan 73 leidinggevenden deelnamen.

Roadshow voor Field Sales Ambassadors bij CCEP

Medewerkers goed voorbereid en uitgerust de baan opsturen, is belangrijk om hen het nodige vertrouwen te geven. Daarom kregen onze medewerkers die rechtstreeks in contact staan met onze klanten en vragen kunnen krijgen over onze producten (in totaal 171 sales representatives, district managers en sales managers) een drie uur durende training waarbij we ze informeren, laten oefenen aan de hand van moeilijke vragen en tools aanbieden die hen helpen bij het reageren op moeilijke vragen. Onze strategie op het vlak van portfolio en welzijn met een focus op ingrediënten, transparante informatie en het promoten van een actieve levensstijl stond daarbij centraal.

Field Sales Ambassador Roadshow

Het University Talent Programma voor startend toptalent

We willen ambitieuze afgestudeerden voorbereiden op functies op managementniveau. Ze doorlopen in drie jaar diverse functies, nemen zelf verantwoordelijkheden en krijgen een gerichte coaching voor hun persoonlijke en professionele ontplooiing. Sinds 2011 volgden al 56 afgestudeerden in de Belux dit Europees werk- en leertraject, uniek voor Coca‑Cola. Deze ‘high potentials’ worden geselecteerd uit honderden kandidaten en dat via een uitgebreid wervingsproces waarbij onze senior leiders betrokken zijn. Het profiel van deze afgestudeerden? Ambitieus en op zoek naar verantwoordelijkheid, autonomie, uitdagingen, internationale mogelijkheden, blootstelling aan leiderschap en een snel veranderende werkomgeving.

University Talent

Werk- en leertraject

Laatstejaarsstudenten op weg helpen naar een eerste job

Hoe leer je iemand te overtuigen? Hoe leer je te onderhandelen? En wat zijn slimme sollicitatietechnieken? Met gerichte workshops helpt Coca-Cola European Partners laatstejaarsstudenten graag op weg naar een eerste job. In nauwe samenwerking met medewerkers uit verschillende departementen hielden we 6 sessies van anderhalf uur. Zo bereikten we 150 jongeren van hogescholen en universiteiten in België en reikten we hen tal van tips aan om te verbeteren, net als handige oefeningen en praktijkervaringen.

Scholen