Coca-Cola is een bekend merk dat dicht bij de consument staat, niet in het minst bij jongeren. Het zal niemand verbazen dat wij elke week honderden verzoeken tot sponsoring ontvangen. Het gaat vrijwel altijd om sympathieke doelen, maar helaas moeten we keuzes maken. Wij kiezen ervoor om projecten en activiteiten te ondersteunen die zo goed mogelijk bij onze kerndoelgroep passen en hierbij ligt de focus op grote sport- en muziekevenementen.
Elke sponsoraanvraag wordt geëvalueerd op basis van volgende criteria:

  • Een match met de kernwaarden van onze merken is een absolute voorwaarde.
  • Onze sponsoring creatief kunnen invullen is een pluspunt voor de aanvraag.
  • In lijn liggen met ons CRS-programma en duurzaam ondernemen promoten helpt zeker.
  • Sponsoring waarbij een (of meerdere) van onze producten aanwezig zijn en verkocht kunnen worden en waarbij we een publieksonderzoek kunnen uitvoeren tijdens en/of na het evenement scoren beter.
  • Vermelding van ons logo wordt beschouwd als een extra, maar zeker niet het voornaamste doel van sponsoring.
  • Langetermijnprojecten hebben een streepje voor.

Helaas maken onderstaande aanvragen geen kans tot sponsoring door Coca-Cola:
  • individuele personen
  • verenigingen en/of teams of projecten in het buitenland
  • evenementen waarbij voornamelijk kinderen, jonger dan 12 jaar, het doelpubliek zijn – dit ligt in lijn met ons eigen marketingbeleid en met The Belgian Pledge die Coca-Cola ondertekend heeft.
  • evenementen die plaatsvinden op een locatie die al door een andere niet-alcoholische drankenpartner gesponsord wordt.
Sponsoraanvragen die passen binnen het bovenstaande beleid, kunnen worden ingediend via deze link.

Let op: Sponsoraanvragen moeten minimaal 6 weken voor het geplande evenement aangevraagd worden.

Na indiening ontvang je nieuws van de verantwoordelijke of je sponsoraanvraag al dan niet aanvaard werd. Gesponsord worden door Coca-Cola betekent ook dat je akkoord gaat met de voorwaarden die hiermee gepaard gaan.