1. Doet Coca-Cola aan sponsoring?
  2. Welke organisaties ondersteunt Coca-Cola?
  3. Welke organisaties ondersteunen jullie in België en Luxemburg?
  4. Wat houdt jullie partnership met de KBVB in?
  5. Wat houdt de ondersteuning van Olympic Moves in?
  6. Wat houdt de ondersteuning van Natuurpunt in?
  7. Wat doet Coca-Cola op het gebied van onderzoek en voorlichting?
  8. Ik wil graag een Coca-Cola koelkast/automaat/parasol/glazen/stoelen…
  9. Ik ben consument en organiseer een groot evenement. Kan ik rechtstreeks producten aankopen bij Coca-Cola?
  10. Wat zijn de sponsoringsvoorwaarden van Coca-Cola?
  11. Kan ik gratis producten ontvangen?
  12. Ik vind een antwoord niet, kan ik zelf een vraag stellen?

 

  1. Doet Coca-Cola aan sponsoring?
    Ja, Coca-Cola doet aan sponsoring. In alle landen waar Coca-Cola actief is, willen we een positief verschil maken. Daarom werken we samen met verschillende landelijke en lokale maatschappelijke organisaties. Ben je zelf op zoek naar sponsoring? Neem dan zeker even onze sponsorvoorwaarden door voor je contact met ons opneemt.

  2. Welke organisaties ondersteunt Coca-Cola?
    Coca-Cola stimuleert al jaren programma’s voor sport en lichaamsbeweging, internationaal en lokaal. Zo zijn we sinds 1928 sponsor van de Olympische Spelen. Ook ondersteunen we de wereld- en Europese voetbalbond, de KBVB en allerlei lokale projecten, programma’s en organisaties die lichaamsbeweging stimuleren in de gemeenschappen waarin we actief zijn.

    Wereldwijd steunt Coca-Cola verschillende maatschappelijke projecten, onderzoek en voorlichting over gezondheid en voeding. In België en Luxemburg zijn we vooral betrokken bij partnerships op het gebied van gezondheid en welzijn. Ook stimuleren we onze medewerkers om vrijwilligerswerk te doen en een bijdrage te leveren aan maatschappelijke projecten.

  3. Welke organisaties ondersteunen jullie in België en Luxemburg?
    In België en Luxemburg werken we samen met de KBVB, Special Olympics, Olympic Moves.... Raadpleeg de volledige lijst.

  4. Wat houdt jullie partnership met de KBVB in?
    Al meer dan 30 jaar werken Coca-Cola en de KBVB samen als trouwe partners. De hechte band gaat terug tot voor het WK in Mexico in 1986 en werd in 2015 nog eens verlengd tot 2018. Coca-Cola en de Koninklijke Belgische Voetbalbond delen een aantal fundamentele waarden: mensen verbinden, bijzondere momenten laten delen, en letterlijk en figuurlijk in beweging brengen. Het is dan ook een logisch partnership én een waar we als Coca-Cola heel trots op zijn.

  5. Wat houdt de ondersteuning van Olympic Moves in?
    Olympic Moves is een mondiaal programma van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en Coca-Cola. Samen met het BIOC willen we jongeren van 12 tot 14 jaar inspireren om gezonder en gelukkiger door het leven te gaan. Tegen 2020 willen we maar liefst 300.000 Belgen meer doen bewegen en het Olympic Moves-programma vormt daar mee één van de grote pijlers van. Olympic Moves houdt mooi het midden tussen kennismaking met sport en een competitief element. Secundaire scholen die hun leerlingen van het eerste of tweede middelbaar inschrijven, kunnen krijgen tussen december en mei maart een sportinitiatie op school volgen. Een tweede stap zijn de regionale kwalificatiewedstrijden (maart-april) om zo een ticket te veroveren voor de finale in mei in het Koning Boudewijnstadion.

  6. Wat houdt de ondersteuning van Natuurpunt in?
    In 2014 startte Coca-Cola samen met Natuurpunt het eerste water replenishment project in België. In het Stappersven, in de Kalmthoutse Heide, wordt de oorspronkelijke vegetatie hersteld, wat heel veel voordelen biedt voor het vasthouden van grondwater. In 2015 gaven we naar schatting maar liefst 15 miljoen liter water terug aan de natuur. Tegen 2020 willen we dit volume optrekken tot 42,9 miljoen liter water op jaarbasis.

  7. Wat doet Coca-Cola op het gebied van onderzoek en voorlichting?
    Elk jaar besteedt Coca-Cola heel wat geld aan de steun aan gezondheids- en welzijnsorganisaties en onderzoeksprojecten. Dat moet dienen om meer te weten over voedingspatronen en een gezonde levensstijl én mensen aan te zetten tot beweging. In België besteedde Coca-Cola tussen 2010 en 2015 8.852.048,11 euro aan partnerschappen met gezondheids- en welzijnsorganisaties en aan onderzoeksactiviteiten.
    Ontdek alle gesteunde projecten.

  8. Ik wil graag een Coca-Cola koelkast/automaat/parasol/glazen/stoelen…
    Onze koelkasten/automaten/horeca-materialen van Coca-Cola worden enkel verhuurd aan zelfstandigen voor commerciële doeleinden. Kijk gerust eens op de verschillende online platformen waar je heel wat materiaal/gadgets kan kopen van Coca-Cola.

  9. Ik ben consument en organiseer een groot evenement. Kan ik rechtstreeks producten aankopen bij Coca-Cola?
    Nee. Rechtstreeks verkopen aan consumenten doen we niet. Wij bieden voordelige promoties aan via onze verdeelkanalen (supermarkten, groothandel) dus hou deze zeker in de gaten.

  10. Wat zijn de sponsoringsvoorwaarden van Coca-Cola?
    Coca-Cola is een bekend merk dat dicht bij de consument staat, niet in het minst bij jongeren. Het zal niemand verbazen dat wij elke week honderden verzoeken tot sponsoring ontvangen. Het gaat vrijwel altijd om sympathieke doelen, maar helaas moeten we keuzes maken. Wij kiezen ervoor om projecten en activiteiten te ondersteunen die zo goed mogelijk bij onze kerndoelgroep passen en hierbij ligt de focus op grote sport- en muziekevenementen.
    Elke sponsoraanvraag wordt geëvalueerd op basis van volgende criteria:
    -        Een match met de kernwaarden van onze merken is een absolute voorwaarde.
    -        Onze sponsoring creatief kunnen invullen is een pluspunt voor de aanvraag.
    -        In lijn liggen met ons CRS-programma en duurzaam ondernemen promoten helpt zeker.
    -        Sponsoring waarbij een (of meerdere) van onze producten aanwezig zijn en verkocht kunnen worden en waarbij we een publieksonderzoek kunnen uitvoeren tijdens en/of na het evenement scoren beter.
    -        Vermelding van ons logo wordt beschouwd als een extra, maar zeker niet het voornaamste doel van sponsoring.
    -        Langetermijnprojecten hebben een streepje voor.

    Helaas maken onderstaande aanvragen geen kans tot sponsoring door Coca-Cola:
    -        individuele personen.
    -        verenigingen en/of teams of projecten in het buitenland.
    -        evenementen waarbij voornamelijk kinderen, jonger dan 12 jaar, het doelpubliek zijn – dit ligt in lijn met ons eigen marketingbeleid en met The Belgian Pledge die Coca-Cola ondertekend heeft.
    -        evenementen die plaatsvinden op een locatie die al door een andere niet-alcoholische drankenpartner gesponsord wordt.

    Sponsoraanvragen die passen binnen het bovenstaande beleid, kunnen worden ingediend via deze link.

    Let op: Sponsoraanvragen moeten minimaal 6 weken voor het geplande evenement aangevraagd worden.

    Na indiening ontvang je nieuws van de verantwoordelijke of je sponsoraanvraag al dan niet aanvaard werd. Gesponsord worden door Coca-Cola betekent ook dat je akkoord gaat met de voorwaarden die hiermee gepaard gaan.

  11. Kan ik gratis producten ontvangen?
    We ontvangen elk jaar honderden verzoeken tot ondersteuning. Hoewel het vrijwel altijd om sympathieke doelen gaat, dienen wij om budgettaire redenen strikte keuzes te maken. Wij kiezen ervoor om projecten en activiteiten te ondersteunen die zo goed mogelijk bij onze kerndoelgroep passen en hierbij ligt de focus op grote sport- en muziekevenementen.

    Elke sponsoring  van Coca-Cola in België wordt op lange termijn gepland en ons beleid laat niet toe privépersonen, verenigingen en/of teams of projecten in het buitenland te ondersteunen. Hierbij stippen we aan dat Coca-Cola geen evenementen sponsort waarbij voornamelijk kinderen, jonger dan 12 jaar, zijn betrokken.

    Op lokaal niveau ondersteunt Coca-Cola op kleinere schaal en incidenteel activiteiten die passen binnen zijn algemene maatschappelijke sponsordoelstellingen, zoals hierboven aangegeven. Sponsoraanvragen, die passen binnen voornoemd beleid kunnen schriftelijk worden ingediend via dit formulier: https://www.cocacolabelgium.be/nl/contact/sponsoring-evenement/ Let op: Sponsoraanvragen moeten minimaal 6 weken voor het geplande evenement aangevraagd worden.

    Na indiening ontvang je nieuws van de verantwoordelijke of je sponsoraanvraag al dan niet aanvaard werd.

  12. Ik vind een antwoord niet, kan ik zelf een vraag stellen?
    Ja, als je hier op Contact met Coca-Cola klikt, krijg je een formulier voor het stellen van je vraag. Controleer, voordat je het formulier verzendt, of je je correcte e-mailadres hebt ingevoerd; is het ingetikte e-mailadres namelijk fout, dan kunnen wij je niet antwoorden.