Coca‑Cola mag dan een wereldmerk zijn, we zijn in België en Luxemburg vooral ook een lokaal bedrijf. De meeste van onze dranken worden lokaal geproduceerd, verkocht en verdeeld. Overal waar we actief zijn, willen we een positieve impact hebben op de lokale gemeenschap. Daarom investeren we in regionale projecten.

Samenwerking met beschutte werkplaatsen

Coca‑Cola wil via haar medewerkers de maatschappij weerspiegelen. Zo stellen we heel wat mensen met verschillende achtergronden te werk, net als mensen met een handicap. We werken samen met beschutte werkplaatsen om onze activiteiten te ondersteunen, bijvoorbeeld voor het verwerken en klaarmaken van displays. In Antwerpen werken we samen met Arop, in Gent met Trianval en in Brussel met Manufast – samen goed voor zo’n 58.000 uur werk en 36 tewerkgestelde mensen met een handicap.

Beschutte werkplaats Arop
Beschutte werkplaats Manufast
Beschutte werkplaats Trianval

Coca-Cola ondersteunt het Rode Kruis

We zetten ons in 2016 actief in bij een campagne van het Rode Kruis. In augustus miste ons logo op het scherm op het De Brouckère-plein in het centrum van Brussel immers zijn klinkers. Dat paste in de #MissingType campagne, die aandacht vroeg voor het geven van bloed. Wat zou er gebeuren als de bloedgroepen A, B en O zouden verdwijnen, was daarbij de kernvraag.

Campagne van het Rode Kruis

Consumenten in beweging -  Samenwerking met klant Cactus in Luxemburg

“Fit Food Challenge” is een programma van de klant Cactus waarbij  consumenten zich via een app kunnen registreren. Het zet consumenten aan tot meer beweging.

Punten kunnen verdiend worden door te stappen (100 stappen = 1 punt), vragen over partners waaronder Coca-Cola juist te beantwoorden en interessante plekken te bezoeken in Luxemburg.

In totaal registreerden zich meer dan 2.000 consumenten die samen maar liefst 150.000.000 stappen zetten, wat overeenkomt met  100.000 km.

Fit food challenge

Medewerkers in beweging voor het goede doel

Logo Levensloop

Steentje bijdragen aan het goede doel